Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 353836,
    "slug": "alchemie-rory-sutherland",
    "nstc": null,
    "title": "Alchemie",
    "subtitle": "de onweerstaanbare kracht van marketing",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<h2>Sutherland onthult de magie van de marketing</h2>\n<p>Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand \u2013 NIEMAND! \u2013 het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare idee\u00ebn oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen.</p>\n<p>Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen.</p>\n<p><em>Branding</em> kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.</p>",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 416,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2019-10-03",
    "publication_date_latest": "2019-10-07",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789000346189",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789000346196",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:27:05+00:00",
    "updated_at": "2025-11-12T00:28:49+00:00",
    "publisher": {
        "id": 108,
        "slug": "unieboek-het-spectrum",
        "name": "Unieboek | Het Spectrum",
        "gau": false,
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 216301,
            "slug": "rory-sutherland",
            "key_names": "Sutherland",
            "names_before_key": "Rory",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:27:05+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:27:05+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Alchemie

de onweerstaanbare kracht van marketing
ID 353836
Slug alchemie-rory-sutherland
Contributors
Author : Rory Sutherland
Annotation
Description <h2>Sutherland onthult de magie van de marketing</h2> <p>Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen.</p> <p>Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen.</p> <p><em>Branding</em> kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.</p>
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Unieboek | Het Spectrum
Imprint
Language dut
Page count 416
Duration
Publication date first 2019-10-03
Publication date latest 2019-10-07
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789000346189 (BC)
  • ISBN: 9789000346196 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!