Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 352123,
    "slug": "als-je-wilt-winnen-moet-je-niet-willen-winnen-eric-bartels",
    "nstc": null,
    "title": "Als je wilt winnen moet je niet willen winnen",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Steve Jobs en Apple worden niet gedreven door omzet en winst. Ook niet door beoogd marktaandeel, roem, geld, status of succes. Ze worden zelfs niet gedreven door het willen ontwerpen, maken en leveren van personal computers, portable music players of tablets.\n\nZe worden gedreven door iets heel anders. Iets wat z\u00f3 diep is geworteld in hun genen, in hun wezen, in hun onderbewustzijn, dat ze zich dat zelf nauwelijks bewust zijn. Het is een drijfveer die ieder mens en elke organisatie van nature in zich heeft, maar die de meesten van ons, onder druk van de dagelijkse werkelijkheid, ontkennen, verliezen en vergeten. Terwijl het onze raison d'\u00eatre is, onze bestaansreden, onze natuurlijke missie. Een bekende uitspraak van Steve Jobs is: 'Waarom bij de marine gaan als je piraat kunt zijn?'\n\nEn daarmee beschrijft hij in \u00e9\u00e9n klap zijn ideale wereld. Een ideale wereld die hij en Apple proberen te realiseren. Filosoof, onderzoeker en successtrateeg Eric Bartels heeft ontdekt dat ook andere bedrijven worden gedreven door het willen bouwen van hun ideale wereld. Al deze bedrijven kenmerken zich door een unieke bevlogenheid, ongekende omzetten per product en medewerker, nauwelijks ziekteverzuim en volledig door zingeving gedreven medewerkers. Dit boek beschrijft het unieke principe dat deze bedrijven toepassen. ",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 457,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2013-01-01",
    "publication_date_latest": "2013-01-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:26:32+00:00",
    "updated_at": "2025-11-11T00:28:33+00:00",
    "publisher": {
        "id": 169,
        "slug": "aw-bruna-uitgevers-bv",
        "name": "A.W. Bruna Uitgevers B.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Als je wilt winnen moet je niet willen winnen

ID 352123
Slug als-je-wilt-winnen-moet-je-niet-willen-winnen-eric-bartels
Contributors
Annotation
Description Steve Jobs en Apple worden niet gedreven door omzet en winst. Ook niet door beoogd marktaandeel, roem, geld, status of succes. Ze worden zelfs niet gedreven door het willen ontwerpen, maken en leveren van personal computers, portable music players of tablets. Ze worden gedreven door iets heel anders. Iets wat zó diep is geworteld in hun genen, in hun wezen, in hun onderbewustzijn, dat ze zich dat zelf nauwelijks bewust zijn. Het is een drijfveer die ieder mens en elke organisatie van nature in zich heeft, maar die de meesten van ons, onder druk van de dagelijkse werkelijkheid, ontkennen, verliezen en vergeten. Terwijl het onze raison d'être is, onze bestaansreden, onze natuurlijke missie. Een bekende uitspraak van Steve Jobs is: 'Waarom bij de marine gaan als je piraat kunt zijn?' En daarmee beschrijft hij in één klap zijn ideale wereld. Een ideale wereld die hij en Apple proberen te realiseren. Filosoof, onderzoeker en successtrateeg Eric Bartels heeft ontdekt dat ook andere bedrijven worden gedreven door het willen bouwen van hun ideale wereld. Al deze bedrijven kenmerken zich door een unieke bevlogenheid, ongekende omzetten per product en medewerker, nauwelijks ziekteverzuim en volledig door zingeving gedreven medewerkers. Dit boek beschrijft het unieke principe dat deze bedrijven toepassen.
Bestseller 60
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher A.W. Bruna Uitgevers B.V.
Imprint
Language dut
Page count 457
Duration
Publication date first 2013-01-01
Publication date latest 2013-01-01
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!