Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 369648,
    "slug": "amazon-nathalie-berg",
    "nstc": null,
    "title": "Amazon",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p><span>De retailindustrie staat vandaag voor ongeziene uitdagingen. In alle markten en sectoren gaan traditionele spelers, al dan niet gedwongen, op zoek naar nieuwe businessmodellen en strategie&euml;n om te overleven. Webwinkels, en dan vooral koploper Amazon, liggen aan de basis van deze grove disruptie en de bijbehorende uitdagingen en kansen.</span></p>\n<p><span>Tot op vandaag blijft Amazon zichzelf in sneltreinvaart heruitvinden en dwingt het bedrijf de hele industrie zo onophoudelijk tot innoveren. Het boek Amazon neemt de rol van de retailer als outsider en disruptor onder de loep en geeft de lezer een bevattelijke inleiding in de eigenheid en strategie van de e-commercereus. De fundamentele ontevredenheid met een status quo van het bedrijf en het engagement om waarde te cre&euml;ren voor de klant op lange termijn, maken van Amazon een uitzonderlijke speler. Dit boek analyseert of Amazon effectief heeft wat nodig is om ook als supermarkt door te breken. Slaagt het erin &ndash; nu het ook naar stenen winkels evolueert &ndash; om dezelfde klantgerichte service voorop te zetten en met innovaties als stemtechnologie, kassaloos winkelen en het Prime-ecosysteem het retaillandschap verder blijvend te veranderen?</span></p>\n<p><span>Amazon is geschreven door twee internationaal toonaangevende marktanalisten en nu eindelijk vertaald naar het Nederlands. Retailers die hun fysieke winkel willen heruitvinden, ontdekken in dit boek verschillende tips om te evolueren van een transactioneel naar een meer ervarings- en servicegericht bedrijf.</span></p>\n<p><span>Natalie Berg heeft als Amerikaanse retailanalist jarenlang bedrijven geadviseerd over hoe ze kunnen concurreren of samenwerken met retailreuzen zoals Walmart en Amazon. Ze was ook Global Research Director bij Planet Retail. Vandaag leidt ze haar eigen consultancybureau NBK Retail, gespecialiseerd in retailstrategie en toekomstige trends. Ze is coauteur van het boek <em>Walmart: Key insights and practical lessons from the world's largest retailer</em>.</span></p>\n<p><span>Miya Knights is hoofd Industry Insight bij Eagle Eye Solutions en heeft twintig jaar ervaring als journalist, uitgever en directeur research. Haar specialiteit ligt in de effici&euml;nte inzet van businesstechnologie in de retailsector en de toepassing ervan op digitaal gefaciliteerde shoppingtrends. Ze is eigenaar en uitgever van het tijdschrift Retail Technology en staat in de Vend top 20 van retailinfluencers.</span></p>\n<p><span>Jorg Snoeck, alias Captain of Retail, is de oprichter van RetailDetail, het toonaangevende communicatie- en netwerkplatform voor alle professionals in de detailhandel en FMCG. Hij heef t de persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat meer ondernemers en bedrijven kunnen blijven bloeien in het uitdagende en snel veranderende retaillandschap.</span></p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 271,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2020-01-27",
    "publication_date_latest": "2020-01-27",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:31:30+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:30:19+00:00",
    "publisher": {
        "id": 4152,
        "slug": "uitgeverij-pelckmans-pro",
        "name": "uitgeverij Pelckmans Pro",
        "created_at": "2025-09-19T13:12:49+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:02:55+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [],
    "campaigns": []
}
        

Amazon

ID 369648
Slug amazon-nathalie-berg
Contributors
Annotation
Description <p><span>De retailindustrie staat vandaag voor ongeziene uitdagingen. In alle markten en sectoren gaan traditionele spelers, al dan niet gedwongen, op zoek naar nieuwe businessmodellen en strategie&euml;n om te overleven. Webwinkels, en dan vooral koploper Amazon, liggen aan de basis van deze grove disruptie en de bijbehorende uitdagingen en kansen.</span></p> <p><span>Tot op vandaag blijft Amazon zichzelf in sneltreinvaart heruitvinden en dwingt het bedrijf de hele industrie zo onophoudelijk tot innoveren. Het boek Amazon neemt de rol van de retailer als outsider en disruptor onder de loep en geeft de lezer een bevattelijke inleiding in de eigenheid en strategie van de e-commercereus. De fundamentele ontevredenheid met een status quo van het bedrijf en het engagement om waarde te cre&euml;ren voor de klant op lange termijn, maken van Amazon een uitzonderlijke speler. Dit boek analyseert of Amazon effectief heeft wat nodig is om ook als supermarkt door te breken. Slaagt het erin &ndash; nu het ook naar stenen winkels evolueert &ndash; om dezelfde klantgerichte service voorop te zetten en met innovaties als stemtechnologie, kassaloos winkelen en het Prime-ecosysteem het retaillandschap verder blijvend te veranderen?</span></p> <p><span>Amazon is geschreven door twee internationaal toonaangevende marktanalisten en nu eindelijk vertaald naar het Nederlands. Retailers die hun fysieke winkel willen heruitvinden, ontdekken in dit boek verschillende tips om te evolueren van een transactioneel naar een meer ervarings- en servicegericht bedrijf.</span></p> <p><span>Natalie Berg heeft als Amerikaanse retailanalist jarenlang bedrijven geadviseerd over hoe ze kunnen concurreren of samenwerken met retailreuzen zoals Walmart en Amazon. Ze was ook Global Research Director bij Planet Retail. Vandaag leidt ze haar eigen consultancybureau NBK Retail, gespecialiseerd in retailstrategie en toekomstige trends. Ze is coauteur van het boek <em>Walmart: Key insights and practical lessons from the world's largest retailer</em>.</span></p> <p><span>Miya Knights is hoofd Industry Insight bij Eagle Eye Solutions en heeft twintig jaar ervaring als journalist, uitgever en directeur research. Haar specialiteit ligt in de effici&euml;nte inzet van businesstechnologie in de retailsector en de toepassing ervan op digitaal gefaciliteerde shoppingtrends. Ze is eigenaar en uitgever van het tijdschrift Retail Technology en staat in de Vend top 20 van retailinfluencers.</span></p> <p><span>Jorg Snoeck, alias Captain of Retail, is de oprichter van RetailDetail, het toonaangevende communicatie- en netwerkplatform voor alle professionals in de detailhandel en FMCG. Hij heef t de persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat meer ondernemers en bedrijven kunnen blijven bloeien in het uitdagende en snel veranderende retaillandschap.</span></p>
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher uitgeverij Pelckmans Pro
Imprint
Language dut
Page count 271
Duration
Publication date first 2020-01-27
Publication date latest 2020-01-27
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!