Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 159305,
    "slug": "andere-tijden-andere-leiders-liesbeth-piot",
    "nstc": null,
    "title": "Andere tijden, andere leiders?",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "Praktische gids over schoolleiderschap voor onderzoekers en directeurs.\nIn 'Andere tijden, andere leiders?' gaat Liesbeth Piot in op de gevolgen van\nschaalvergroting voor schoolleiderschap, met name in scholengemeenschappen.\nAan de hand van een uitgebreide literatuurstudie en enkele concrete situaties uit de praktijk concludeert de auteur dat het schoolleiderschap wel degelijk aan verandering onderhevig is. Directeurs van scholengemeenschappen dienen afwegingen te maken tussen wat in het belang is van hun school en in hoeverre dit te verenigen is met belangen van anderen. \nTerwijl tegengestelde belangen er soms toe leiden dat directeurs zich\nterugtrekken uit een samenwerking, biedt een scholengemeenschap hen\ntegelijkertijd ook een belangrijke bron van ondersteuning doordat ze deel\nuitmaken van een groep van gelijkwaardige collega's waarmee ze hun\n(emotionele) ervaringen kunnen delen. Het boek biedt een overzicht van\nde factoren die een rol spelen bij het bovenschoolse leiderschap en wil zo\neen gids vormen voor onderzoekers en directeurs.",
    "description": null,
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 288,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2014-05-26",
    "publication_date_latest": "2014-05-26",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789058679963",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:42:54+00:00",
    "updated_at": "2025-11-09T00:11:05+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1331,
        "slug": "universitaire-pers-leuven",
        "name": "Universitaire Pers Leuven",
        "created_at": "2025-09-19T12:34:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:03:01+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 87949,
            "slug": "liesbeth-piot",
            "key_names": "Piot",
            "names_before_key": "Liesbeth",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "100",
            "created_at": "2025-09-19T12:42:54+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:42:54+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Andere tijden, andere leiders?

ID 159305
Slug andere-tijden-andere-leiders-liesbeth-piot
Contributors
Author : Liesbeth Piot
Annotation Praktische gids over schoolleiderschap voor onderzoekers en directeurs. In 'Andere tijden, andere leiders?' gaat Liesbeth Piot in op de gevolgen van schaalvergroting voor schoolleiderschap, met name in scholengemeenschappen. Aan de hand van een uitgebreide literatuurstudie en enkele concrete situaties uit de praktijk concludeert de auteur dat het schoolleiderschap wel degelijk aan verandering onderhevig is. Directeurs van scholengemeenschappen dienen afwegingen te maken tussen wat in het belang is van hun school en in hoeverre dit te verenigen is met belangen van anderen. Terwijl tegengestelde belangen er soms toe leiden dat directeurs zich terugtrekken uit een samenwerking, biedt een scholengemeenschap hen tegelijkertijd ook een belangrijke bron van ondersteuning doordat ze deel uitmaken van een groep van gelijkwaardige collega's waarmee ze hun (emotionele) ervaringen kunnen delen. Het boek biedt een overzicht van de factoren die een rol spelen bij het bovenschoolse leiderschap en wil zo een gids vormen voor onderzoekers en directeurs.
Description
Bestseller 60
Genres
Subjects
100 Educatieve uitgaven algemeen NUR
NSTC
Publisher Universitaire Pers Leuven
Imprint
Language dut
Page count 288
Duration
Publication date first 2014-05-26
Publication date latest 2014-05-26
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789058679963 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!