Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 273261,
    "slug": "balanceren-pol-bracke",
    "nstc": null,
    "title": "Balanceren",
    "subtitle": "Sociaal ondernemen in Vlaanderen: een profielschets",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Balanceren. Dat is waar sociale ondernemers onderlegd moeten in zijn: balanceren tussen sociale en economische doelstellingen, tussen empathie en zakelijkheid, tussen bedrijfsstabiliteit en sociale meerwaarde, tussen flexibiliteit en rigiditeit, tussen idealisme en realiteitszin. Sociaal ondernemen is dan ook een complexe uitdaging. Dat mag alvast een conclusie zijn van dit boek en het onderzoek waarop het gebaseerd is. Een andere vaststelling is dat sociale ondernemers, ook in moeilijke omstandigheden, bijzonder gedreven blijven om hun sociale missie waar te maken.\r\n\r\nEr bestaat onmiskenbaar een groeiende interesse in sociale en maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering, die zich vertaalt in aandacht voor het welzijn en de ontwikkeling van de medewerkers, milieubewustzijn, duurzame productieketens, en dergelijke. Dit boek tracht inzicht te geven in welke vlag de lading 'sociaal ondernemerschap' dekt, zonder in zwart-witdenken te vervallen.\r\n\r\nHet boek bouwt voort op wetenschappelijk onderzoek van de Hogeschool Gent, een samenwerkingsproject tussen de Faculteit Bedrijf & Organisatie en de onderzoeksgroep Sociale innovatie en Ondernemerschap van de Geassocieerde Faculteit Handelswetenschappen en Bestuurskunde.",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 100,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2013-09-20",
    "publication_date_latest": "2013-09-20",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038222035",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:20:56+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1154,
        "slug": "academia-press",
        "name": "Academia Press",
        "created_at": "2025-09-19T12:31:51+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161668,
            "slug": "pol-bracke-2",
            "key_names": "Bracke",
            "names_before_key": "Pol",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 161669,
            "slug": "nathalie-moray",
            "key_names": "Moray",
            "names_before_key": "Nathalie",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 161670,
            "slug": "tom-van-wassenhove",
            "key_names": "Van Wassenhove",
            "names_before_key": "Tom",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Balanceren

Sociaal ondernemen in Vlaanderen: een profielschets
ID 273261
Slug balanceren-pol-bracke
Contributors
Author : Pol Bracke
Author : Nathalie Moray
Author : Tom Van Wassenhove
Annotation
Description Balanceren. Dat is waar sociale ondernemers onderlegd moeten in zijn: balanceren tussen sociale en economische doelstellingen, tussen empathie en zakelijkheid, tussen bedrijfsstabiliteit en sociale meerwaarde, tussen flexibiliteit en rigiditeit, tussen idealisme en realiteitszin. Sociaal ondernemen is dan ook een complexe uitdaging. Dat mag alvast een conclusie zijn van dit boek en het onderzoek waarop het gebaseerd is. Een andere vaststelling is dat sociale ondernemers, ook in moeilijke omstandigheden, bijzonder gedreven blijven om hun sociale missie waar te maken. Er bestaat onmiskenbaar een groeiende interesse in sociale en maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering, die zich vertaalt in aandacht voor het welzijn en de ontwikkeling van de medewerkers, milieubewustzijn, duurzame productieketens, en dergelijke. Dit boek tracht inzicht te geven in welke vlag de lading 'sociaal ondernemerschap' dekt, zonder in zwart-witdenken te vervallen. Het boek bouwt voort op wetenschappelijk onderzoek van de Hogeschool Gent, een samenwerkingsproject tussen de Faculteit Bedrijf & Organisatie en de onderzoeksgroep Sociale innovatie en Ondernemerschap van de Geassocieerde Faculteit Handelswetenschappen en Bestuurskunde.
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Academia Press
Imprint
Language dut
Page count 100
Duration
Publication date first 2013-09-20
Publication date latest 2013-09-20
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038222035 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!