Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 413570,
    "slug": "basisboek-hoogbegaafde-adolescenten-hanneke-berens",
    "nstc": null,
    "title": "Basisboek hoogbegaafde adolescenten",
    "subtitle": "De theorie in de praktijk",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Hoogbegaafdheid is in. Er zijn over dit onderwerp vele boeken beschikbaar, echter voornamelijk gericht op de begeleiding en ondersteuning van kinderen in de basisschoolleeftijd. Een boek specifiek over hoogbegaafde adolescenten ontbrak. Terwijl hoogbegaafdheid niet verdwijnt als je in de adolescentiefase terecht komt. Sterker nog, juist in de fase tussen de kindertijd en de volwassenheid spelen bepaalde thema\u2019s een belangrijke rol bij een optimale ontwikkeling van de adolescent. \n\nIn de praktijk blijkt er nog veel onwetendheid te zijn over de begeleiding en ondersteuning van de hoogbegaafde adolescen Basisboek hoogbegaafde adolescenten \u2013 de theorie in de praktijk levert een bijdrage aan een beter begrip van deze specifieke jongeren. Vanuit de verschillende invalshoeken komen we tot een plan voor en met de hoogbegaafde adolescent. \n\nHet boek is een praktische uitwerking van het paradigma: \u2018\u00e9\u00e9n gezin - \u00e9\u00e9n plan\u2019. Het is een gids voor ouders, docenten, hulpverleners en anderen die met hoogbegaafde adolescenten te maken hebben. Maar ook de adolescent zelf zal veel (h)erkenning vinden in dit boek. \n\nAan de hand van verschillende thema\u2019s, waaronder motivatie, eenzaamheid en vertrouwen, schetsen we vanuit verschillende\nperspectieven waar hoogbegaafde adolescenten mee te maken hebben en hoe je het beste kan aansluiten bij hun behoeften.\nGeschreven vanuit de praktijk en vervolgens aangevuld met onderliggende theorie. Bovendien geeft het boek bruikbare handvatten en tips voor de opvoeding, de onderwijspraktijk en de hulpverlening. Iedereen die ge\u00efnteresseerd is in het onderwerp kan het lezen en toepassen. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een aantal reflectievragen om het besproken thema te kunnen vertalen naar de alledaagse (werk-)praktijk.\n\nHanneke Berens is zelfstandig gevestigd als systeemtheoretisch oudertherapeut en daarnaast als docent en trainer verbonden aan onder andere HBO Drechtsteden. Zij is bestuurder van Hart voor IQ. \nLijnie Reijers is directeur van de vrijgevestigde praktijk Yoi voor orthopedagogiek en trainingen en is daarnaast \u00e9\u00e9n van de oprichter-bestuurders van het expertisecentrum hoogbegaafdheid Hart voor IQ.\nDorien Oskam is 20 jaar docent geweest op een zelfstandig gymnasium en is directeur-bestuurder van Hart voor IQ.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2021-02-05",
    "publication_date_latest": "2021-02-05",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789463172042",
            "product_form": "BB"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "hebban_rank": null,
    "created_at": "2025-09-19T13:43:19+00:00",
    "updated_at": "2025-11-14T03:54:36+00:00",
    "publisher": {
        "id": 7192,
        "slug": "convoy-uitgevers-bv-2",
        "name": "Convoy Uitgevers BV",
        "gau": false,
        "created_at": "2025-09-19T13:43:18+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:10:02+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 254294,
            "slug": "hanneke-berens",
            "key_names": "Berens",
            "names_before_key": "Hanneke",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 254295,
            "slug": "lijnie-reijers",
            "key_names": "Reijers",
            "names_before_key": "Lijnie",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 254296,
            "slug": "dorien-oskam",
            "key_names": "Oskam",
            "names_before_key": "Dorien",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "248",
            "created_at": "2025-09-19T13:43:19+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:43:19+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Basisboek hoogbegaafde adolescenten

De theorie in de praktijk
ID 413570
Slug basisboek-hoogbegaafde-adolescenten-hanneke-berens
Contributors
Author : Hanneke Berens
Author : Lijnie Reijers
Author : Dorien Oskam
Annotation
Description Hoogbegaafdheid is in. Er zijn over dit onderwerp vele boeken beschikbaar, echter voornamelijk gericht op de begeleiding en ondersteuning van kinderen in de basisschoolleeftijd. Een boek specifiek over hoogbegaafde adolescenten ontbrak. Terwijl hoogbegaafdheid niet verdwijnt als je in de adolescentiefase terecht komt. Sterker nog, juist in de fase tussen de kindertijd en de volwassenheid spelen bepaalde thema’s een belangrijke rol bij een optimale ontwikkeling van de adolescent. In de praktijk blijkt er nog veel onwetendheid te zijn over de begeleiding en ondersteuning van de hoogbegaafde adolescen Basisboek hoogbegaafde adolescenten – de theorie in de praktijk levert een bijdrage aan een beter begrip van deze specifieke jongeren. Vanuit de verschillende invalshoeken komen we tot een plan voor en met de hoogbegaafde adolescent. Het boek is een praktische uitwerking van het paradigma: ‘één gezin - één plan’. Het is een gids voor ouders, docenten, hulpverleners en anderen die met hoogbegaafde adolescenten te maken hebben. Maar ook de adolescent zelf zal veel (h)erkenning vinden in dit boek. Aan de hand van verschillende thema’s, waaronder motivatie, eenzaamheid en vertrouwen, schetsen we vanuit verschillende perspectieven waar hoogbegaafde adolescenten mee te maken hebben en hoe je het beste kan aansluiten bij hun behoeften. Geschreven vanuit de praktijk en vervolgens aangevuld met onderliggende theorie. Bovendien geeft het boek bruikbare handvatten en tips voor de opvoeding, de onderwijspraktijk en de hulpverlening. Iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp kan het lezen en toepassen. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een aantal reflectievragen om het besproken thema te kunnen vertalen naar de alledaagse (werk-)praktijk. Hanneke Berens is zelfstandig gevestigd als systeemtheoretisch oudertherapeut en daarnaast als docent en trainer verbonden aan onder andere HBO Drechtsteden. Zij is bestuurder van Hart voor IQ. Lijnie Reijers is directeur van de vrijgevestigde praktijk Yoi voor orthopedagogiek en trainingen en is daarnaast één van de oprichter-bestuurders van het expertisecentrum hoogbegaafdheid Hart voor IQ. Dorien Oskam is 20 jaar docent geweest op een zelfstandig gymnasium en is directeur-bestuurder van Hart voor IQ.
Bestseller 60
Genres
Subjects
248 Mens en maatschappij (>12 jaar) NUR
NSTC
Publisher Convoy Uitgevers BV
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2021-02-05
Publication date latest 2021-02-05
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789463172042 (BB)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!