Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 352217,
    "slug": "beschermjassen-op-school-kitlyn-tjin-a-djie",
    "nstc": null,
    "title": "Beschermjassen op school",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Wat heeft een leerling die 'anders' is nodig om zich veilig te voelen in de klas?\nWelke rol speelt de leraar in het cree\u0308ren van een aangenaam, ondersteunend en stimulerend leerklimaat?\nHoe kun je aandacht hebben voor empathie en compassie in onderwijs?\nOp welke manier kunnen krachtbronnen ofwel beschermjassen uit de familie, historie en cultuur van het kind e\u0301n de docent ingezet worden op school?\n\nEr rust een belangrijke en complexe taak op de schouders van professionals in het onderwijs. Een mengeling van achtergronden, kleuren, culturen en religies in de klas maakt het lastig om eenduidig onderwijs te verzorgen.\nMaar ook leerlingen met zorgelijke thuissituaties, psychiatrische diagnoses, fysieke beperkingen en hoogbegaafdheid vragen om extra aandacht. Het zijn deze leerlingen die makkelijk buiten de boot vallen: buiten de groep e\u0301n buiten de leeromgeving. Want wie zich onveilig voelt, leert niet meer.\n\nAandacht voor diversiteit op school is aan de orde van de dag, zeker met het oog op passend onderwijs. Leraren toerusten op omgaan met verschil - bij de ander en bij zichzelf - is essentieel in deze tijd. Want hoe je omgaat met verschil, zegt ook iets over jezelf. Tijdens een vorming beschermjassen op school leer je hoe je kinderen weer veilig kan omhullen zodat ze zich opnieuw wat krachtiger en veiliger kunnen voelen door ook op zoek te gaan naar wie jijzelf bent.\n",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 107,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2015-01-01",
    "publication_date_latest": "2015-01-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:26:32+00:00",
    "updated_at": "2025-10-29T00:28:16+00:00",
    "publisher": {
        "id": 172,
        "slug": "koninklijke-van-gorcum-bv",
        "name": "Koninklijke Van Gorcum b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:29:16+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:08:05+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 215058,
            "slug": "kitlyn-tjin-a-djie",
            "key_names": "Tjin A Djie",
            "names_before_key": "Kitlyn",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": []
}
        

Beschermjassen op school

ID 352217
Slug beschermjassen-op-school-kitlyn-tjin-a-djie
Contributors
Author : Kitlyn Tjin A Djie
Annotation
Description Wat heeft een leerling die 'anders' is nodig om zich veilig te voelen in de klas? Welke rol speelt de leraar in het creëren van een aangenaam, ondersteunend en stimulerend leerklimaat? Hoe kun je aandacht hebben voor empathie en compassie in onderwijs? Op welke manier kunnen krachtbronnen ofwel beschermjassen uit de familie, historie en cultuur van het kind én de docent ingezet worden op school? Er rust een belangrijke en complexe taak op de schouders van professionals in het onderwijs. Een mengeling van achtergronden, kleuren, culturen en religies in de klas maakt het lastig om eenduidig onderwijs te verzorgen. Maar ook leerlingen met zorgelijke thuissituaties, psychiatrische diagnoses, fysieke beperkingen en hoogbegaafdheid vragen om extra aandacht. Het zijn deze leerlingen die makkelijk buiten de boot vallen: buiten de groep én buiten de leeromgeving. Want wie zich onveilig voelt, leert niet meer. Aandacht voor diversiteit op school is aan de orde van de dag, zeker met het oog op passend onderwijs. Leraren toerusten op omgaan met verschil - bij de ander en bij zichzelf - is essentieel in deze tijd. Want hoe je omgaat met verschil, zegt ook iets over jezelf. Tijdens een vorming beschermjassen op school leer je hoe je kinderen weer veilig kan omhullen zodat ze zich opnieuw wat krachtiger en veiliger kunnen voelen door ook op zoek te gaan naar wie jijzelf bent.
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher Koninklijke Van Gorcum b.v.
Imprint
Language dut
Page count 107
Duration
Publication date first 2015-01-01
Publication date latest 2015-01-01
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!