Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 306720,
    "slug": "de-kunst-van-het-kiezen-marc-oosterhout",
    "nstc": null,
    "title": "De kunst van het kiezen",
    "subtitle": "elke partij kan de verkiezingen winnen",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Het Nederlandse politieke landschap is onoverzichtelijk en verkiezingsprogramma's zijn nagenoeg inwisselbaar. Het is voor de kiezer steeds lastiger om het verschil tussen de partijen te zien. Er is maar &eacute;&eacute;n oplossing: politieke partijen moeten op zoek naar een heldere en onderscheidende why. De partijen moeten zichzelf onmisbaar maken en daarbij kunnen zij veel leren van merken - want stel dat de PvdA denkt als de HEMA, D66 als Apple en de PVV als Unox, zou het dan niet veel beter met de partijen kunnen gaan? Merkdeskundige Marc Oosterhout analyseert in 'De kunst van het kiezen' de zeven grootste partijen van Nederland,beschrijft hun geschiedenis, geeft een kritisch oordeel over hun merkstrategie en voorziet de partijen van een bruikbaar advies. Tot slot schetst hij onder het motto `meer democratie met minder partijen' het ideale politieke landschap. Prominenten uit de politiek - Roger van Boxtel, Femke Halsema, Jan Kees de Jager, Tiny Kox, Ed Nijpels, Felix Rottenberg, Gerrit Voerman en Jack de Vries - werken mee aan het boek en geven hun, soms tegendraadse, mening. Marc Oosterhout is merkstrateeg en mede-oprichter van N=5, het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland, dat verantwoordelijk is voor campagnes van diverse toonaangevende merken. Marc studeerde communicatiewetenschappen en economie. Eerder schreef hij 'Ondernemende types - Ondernemers zijn net mensen' en 'Power Brands - De zeven onwrikbare principes van het nieuwe merkdenken'.</p>",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 304,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2017-01-12",
    "publication_date_latest": "2017-01-12",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789088030864",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:14:53+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:24:10+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1788,
        "slug": "schuyt-nederland",
        "name": "Schuyt Nederland",
        "created_at": "2025-09-19T12:41:47+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:04:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 182411,
            "slug": "marc-oosterhout",
            "key_names": "Oosterhout",
            "names_before_key": "Marc",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "754",
            "created_at": "2025-09-19T13:14:53+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:14:53+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

De kunst van het kiezen

elke partij kan de verkiezingen winnen
ID 306720
Slug de-kunst-van-het-kiezen-marc-oosterhout
Contributors
Author : Marc Oosterhout
Annotation
Description <p>Het Nederlandse politieke landschap is onoverzichtelijk en verkiezingsprogramma's zijn nagenoeg inwisselbaar. Het is voor de kiezer steeds lastiger om het verschil tussen de partijen te zien. Er is maar &eacute;&eacute;n oplossing: politieke partijen moeten op zoek naar een heldere en onderscheidende why. De partijen moeten zichzelf onmisbaar maken en daarbij kunnen zij veel leren van merken - want stel dat de PvdA denkt als de HEMA, D66 als Apple en de PVV als Unox, zou het dan niet veel beter met de partijen kunnen gaan? Merkdeskundige Marc Oosterhout analyseert in 'De kunst van het kiezen' de zeven grootste partijen van Nederland,beschrijft hun geschiedenis, geeft een kritisch oordeel over hun merkstrategie en voorziet de partijen van een bruikbaar advies. Tot slot schetst hij onder het motto `meer democratie met minder partijen' het ideale politieke landschap. Prominenten uit de politiek - Roger van Boxtel, Femke Halsema, Jan Kees de Jager, Tiny Kox, Ed Nijpels, Felix Rottenberg, Gerrit Voerman en Jack de Vries - werken mee aan het boek en geven hun, soms tegendraadse, mening. Marc Oosterhout is merkstrateeg en mede-oprichter van N=5, het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland, dat verantwoordelijk is voor campagnes van diverse toonaangevende merken. Marc studeerde communicatiewetenschappen en economie. Eerder schreef hij 'Ondernemende types - Ondernemers zijn net mensen' en 'Power Brands - De zeven onwrikbare principes van het nieuwe merkdenken'.</p>
Bestseller 60
Genres
Subjects
754 Politicologie NUR
NSTC
Publisher Schuyt Nederland
Imprint
Language dut
Page count 304
Duration
Publication date first 2017-01-12
Publication date latest 2017-01-12
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789088030864 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!