Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 200275,
    "slug": "de-muzikale-verleiding-dolf-hell",
    "nstc": null,
    "title": "De muzikale verleiding",
    "subtitle": "nederlandse reclame op 45 toeren",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Wie kent ze nog? Die \u2018flexiplaatjes\u2019, buigzame, slappe grammofoonplaatjes, uitgevoerd in plastic of karton? Vaak in een kleurrijk hoesje. Reclamemakers gebruikten ze in de jaren 50 tot 80 als spotgoedkoop weggevertje voor veel bekende merken: Citro\u00ebn (voor de 2cv, oftewel het Lelijke Eendje), Kodak, Nescaf\u00e9, Heineken, Calv\u00e9,\r\nklm, Chocomel, Biotex, Albert Heijn. Gerenommeerde componisten en tekstschrijvers als Annie M.G. Schmidt, Pieter\r\nGoemans, Benny Vreden en Harry de Groot werkten eraan mee. Een stoet van artiesten zette ze op de plaat: Conny Stuart, Max Tailleur, het Cocktail Trio, Corry Brokken, Frans Halsema, Jules de Corte, Ad\u00e8le Bloemendaal, Andr\u00e9 van Duin, The Shoes en de aanstekelijk zingende Surinamers Max Woiski senior en junior. Ook\r\nKees van Kooten en Wim de Bie schuwden een optreden op de plastic reclamesingle niet. Curiosa zoals het Solex Lied en aandoenlijke lofliederen op de borrel en de sigaar ontbreken evenmin.",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 152,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2009-09-17",
    "publication_date_latest": "2009-09-17",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038892863",
            "product_form": "BB"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:49:48+00:00",
    "updated_at": "2025-11-03T00:14:03+00:00",
    "publisher": {
        "id": 220,
        "slug": "uitgeverij-nijgh-van-ditmar",
        "name": "Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:10:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 109741,
            "slug": "dolf-hell",
            "key_names": "Hell",
            "names_before_key": "Dolf",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 109742,
            "slug": "frits-jonker",
            "key_names": "Jonker",
            "names_before_key": "Frits",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "400",
            "created_at": "2025-09-19T12:49:48+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:49:48+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

De muzikale verleiding

nederlandse reclame op 45 toeren
ID 200275
Slug de-muzikale-verleiding-dolf-hell
Contributors
Author : Dolf Hell
Author : Frits Jonker
Annotation
Description Wie kent ze nog? Die ‘flexiplaatjes’, buigzame, slappe grammofoonplaatjes, uitgevoerd in plastic of karton? Vaak in een kleurrijk hoesje. Reclamemakers gebruikten ze in de jaren 50 tot 80 als spotgoedkoop weggevertje voor veel bekende merken: Citroën (voor de 2cv, oftewel het Lelijke Eendje), Kodak, Nescafé, Heineken, Calvé, klm, Chocomel, Biotex, Albert Heijn. Gerenommeerde componisten en tekstschrijvers als Annie M.G. Schmidt, Pieter Goemans, Benny Vreden en Harry de Groot werkten eraan mee. Een stoet van artiesten zette ze op de plaat: Conny Stuart, Max Tailleur, het Cocktail Trio, Corry Brokken, Frans Halsema, Jules de Corte, Adèle Bloemendaal, André van Duin, The Shoes en de aanstekelijk zingende Surinamers Max Woiski senior en junior. Ook Kees van Kooten en Wim de Bie schuwden een optreden op de plastic reclamesingle niet. Curiosa zoals het Solex Lied en aandoenlijke lofliederen op de borrel en de sigaar ontbreken evenmin.
Genres
Subjects
400 Non-fictie Vrije tijd/algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
Imprint
Language dut
Page count 152
Duration
Publication date first 2009-09-17
Publication date latest 2009-09-17
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038892863 (BB)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!