Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 233369,
    "slug": "de-noord-nederlandse-kunsthandel-in-de-eerste-helft-van-de-zeventiende-eeuw-marion-boers",
    "nstc": null,
    "title": "De Noord-Nederlandse kunsthandel in de eerste helft van de zeventiende eeuw",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Buitenlandse toeristen die in de zeventiende eeuw Holland bezochten, meldden vol verbazing dat zelfs tamelijk eenvoudige burgers schilderijen aan de muur hadden. In geen enkel ander Europees land was er zo'n levendige kunsthandel. Door het grote aanbod was er sprake van een moordende concurrentie. Artistiek talent alleen was voor een kunstenaar niet voldoende om van zijn bedrijf een succes te maken, hij moest ook ondernemer zijn. In dit boek beschrijft Marion Boers de distributiekanalen die werden ontwikkeld om het ruime en zeer diverse aanbod aan schilderijen op een aantrekkelijke manier in de markt te zetten. Veel kunstenaars hadden een winkel waarin ze originelen en kopie\u00ebn uit hun eigen werkplaats verkochten. Daarnaast speelde de professionele kunsthandel een belangrijke rol, al dan niet in combinatie met amusement (loterijen) of spanning (veilingen). Dankzij het wijdvertakte netwerk van verkoopmogelijkheden kon kunst een echte rage worden.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 96,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2012-06-23",
    "publication_date_latest": "2012-06-23",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789087042882",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:55:53+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:17:03+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1281,
        "slug": "uitgeverij-verloren-bv",
        "name": "Uitgeverij Verloren b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:33:26+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:04+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 135290,
            "slug": "marion-boers",
            "key_names": "Boers",
            "names_before_key": "Marion",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "685",
            "created_at": "2025-09-19T12:55:53+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:55:53+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

De Noord-Nederlandse kunsthandel in de eerste helft van de zeventiende eeuw

ID 233369
Slug de-noord-nederlandse-kunsthandel-in-de-eerste-helft-van-de-zeventiende-eeuw-marion-boers
Contributors
Author : Marion Boers
Annotation
Description Buitenlandse toeristen die in de zeventiende eeuw Holland bezochten, meldden vol verbazing dat zelfs tamelijk eenvoudige burgers schilderijen aan de muur hadden. In geen enkel ander Europees land was er zo'n levendige kunsthandel. Door het grote aanbod was er sprake van een moordende concurrentie. Artistiek talent alleen was voor een kunstenaar niet voldoende om van zijn bedrijf een succes te maken, hij moest ook ondernemer zijn. In dit boek beschrijft Marion Boers de distributiekanalen die werden ontwikkeld om het ruime en zeer diverse aanbod aan schilderijen op een aantrekkelijke manier in de markt te zetten. Veel kunstenaars hadden een winkel waarin ze originelen en kopieën uit hun eigen werkplaats verkochten. Daarnaast speelde de professionele kunsthandel een belangrijke rol, al dan niet in combinatie met amusement (loterijen) of spanning (veilingen). Dankzij het wijdvertakte netwerk van verkoopmogelijkheden kon kunst een echte rage worden.
Bestseller 60
Genres
Subjects
685 Nieuwe geschiedenis (1500-1870) NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Verloren b.v.
Imprint
Language dut
Page count 96
Duration
Publication date first 2012-06-23
Publication date latest 2012-06-23
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789087042882 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!