Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 258613,
    "slug": "de-ombudsman-van-de-stad-bernard-hubeau",
    "nstc": null,
    "title": "De ombudsman van de stad",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Primeur: eerste boek over dit thema van de Vlaamse ombudsman\r\nBernard Hubeau was ombudsman in de stad Antwerpen van 1996 tot '99. Daarna werd hij de Vlaamse ombudsman. In dit boek blikt hij terug op de Antwerpse tijd. Hij spit een aantal beklijvende dossiers uit, onder meer in de sector van de openbare ziekenhuizen en van de politie. Hij bekijkt de relatie van de ombudsman met de burger-klager, de stadsdiensten, de politici. De ombudsman haalt klachten binnen, onderzoekt ze, tracht ze op te lossen en vooral: koppelt er aanbevelingen aan ter verbetering van de werking van de overheid. Soms voelt hij zich machteloos, op andere momenten heeft hij iets van een activist. Hij beveelt aan maar kan het niet zelf gaan doen. Met voorbeelden uit zijn praktijk als ombudsman van 't stad onderzoekt de auteur de mogelijkheden en de beperkingen. Vlaanderen zou vol klagers zitten en Antwerpen nog meer, zo horen we vaak. Maar is dat wel zo? Klagen burgers niet omdat ze net van de overheid verwachten dat die de klachten ernstig neemt en er lessen uit trekt? En moeten we niet net meer ruimte laten voor signalen van de burger? \r\n\r\n\r\n",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 213,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2004-10-12",
    "publication_date_latest": "2004-10-12",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789064453663",
            "product_form": "BA"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00",
    "updated_at": "2025-11-06T00:20:28+00:00",
    "publisher": {
        "id": 417,
        "slug": "uitgeverij-epo",
        "name": "Uitgeverij Epo",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:45+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:00+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 148551,
            "slug": "bernard-hubeau",
            "key_names": "HUBEAU",
            "names_before_key": "BERNARD",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

De ombudsman van de stad

ID 258613
Slug de-ombudsman-van-de-stad-bernard-hubeau
Contributors
Author : BERNARD HUBEAU
Annotation
Description Primeur: eerste boek over dit thema van de Vlaamse ombudsman Bernard Hubeau was ombudsman in de stad Antwerpen van 1996 tot '99. Daarna werd hij de Vlaamse ombudsman. In dit boek blikt hij terug op de Antwerpse tijd. Hij spit een aantal beklijvende dossiers uit, onder meer in de sector van de openbare ziekenhuizen en van de politie. Hij bekijkt de relatie van de ombudsman met de burger-klager, de stadsdiensten, de politici. De ombudsman haalt klachten binnen, onderzoekt ze, tracht ze op te lossen en vooral: koppelt er aanbevelingen aan ter verbetering van de werking van de overheid. Soms voelt hij zich machteloos, op andere momenten heeft hij iets van een activist. Hij beveelt aan maar kan het niet zelf gaan doen. Met voorbeelden uit zijn praktijk als ombudsman van 't stad onderzoekt de auteur de mogelijkheden en de beperkingen. Vlaanderen zou vol klagers zitten en Antwerpen nog meer, zo horen we vaak. Maar is dat wel zo? Klagen burgers niet omdat ze net van de overheid verwachten dat die de klachten ernstig neemt en er lessen uit trekt? En moeten we niet net meer ruimte laten voor signalen van de burger?
Bestseller 60
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Epo
Imprint
Language dut
Page count 213
Duration
Publication date first 2004-10-12
Publication date latest 2004-10-12
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789064453663 (BA)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!