Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 272806,
    "slug": "de-opbrengst-van-creativiteit-jan-van-dingstee",
    "nstc": null,
    "title": "De opbrengst van creativiteit",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Terwijl de behoefte aan creativiteit nog nooit zo groot is geweest als nu, is het opmerkelijk hoe de aandacht voor het ontwikkelen van onze verbeeldingskracht achterblijft. We worden verlamd door een overvloed aan keuzes en neigen ertoe steeds meer te leunen op ons analytisch vermogen om tot oordelen en beslissingen te komen. Het lijkt een ongelijke strijd tussen intu\u00eftie en verstand. De auteur doet grondig onderzoek naar de essentie van creativiteit in de kunst en biedt treffende psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten wordt vervolgens langs historisch perspectief een brug geslagen naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen en hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen. Dit filosofisch gedreven pleidooi voor creativiteit laat niet alleen zien wat twee werelden elkaar kunnen leren, het maakt eveneens duidelijk dat streven naar voldoening ons meer brengt dan het najagen van succes. Dat is de ware opbrengst van creativiteit.<br />\"De opbrengst van creativiteit\" wordt ge\u00efllustreerd met tien expos\u00e9s over creativiteit van: Frank Boeijen - Henk Hofstede - Guus Janssen - Freek de Jonge - George Kooymans Jir\u00ed Kyli\u00e1n - Daniel Lohues - Chiel Meijering - Marc Mulders - Robert Jan Stips",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 304,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2015-03-25",
    "publication_date_latest": "2015-03-25",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789082355802",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-05T00:21:52+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1372,
        "slug": "vior-webmedia-vof",
        "name": "Vior Webmedia V.O.F.",
        "created_at": "2025-09-19T12:34:10+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:06:48+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161229,
            "slug": "jan-van-dingstee",
            "key_names": "Dingstee",
            "names_before_key": "Jan",
            "prefix_to_key": "van",
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

De opbrengst van creativiteit

ID 272806
Slug de-opbrengst-van-creativiteit-jan-van-dingstee
Contributors
Author : Jan van Dingstee
Annotation
Description Terwijl de behoefte aan creativiteit nog nooit zo groot is geweest als nu, is het opmerkelijk hoe de aandacht voor het ontwikkelen van onze verbeeldingskracht achterblijft. We worden verlamd door een overvloed aan keuzes en neigen ertoe steeds meer te leunen op ons analytisch vermogen om tot oordelen en beslissingen te komen. Het lijkt een ongelijke strijd tussen intuïtie en verstand. De auteur doet grondig onderzoek naar de essentie van creativiteit in de kunst en biedt treffende psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten wordt vervolgens langs historisch perspectief een brug geslagen naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen en hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen. Dit filosofisch gedreven pleidooi voor creativiteit laat niet alleen zien wat twee werelden elkaar kunnen leren, het maakt eveneens duidelijk dat streven naar voldoening ons meer brengt dan het najagen van succes. Dat is de ware opbrengst van creativiteit.<br />"De opbrengst van creativiteit" wordt geïllustreerd met tien exposés over creativiteit van: Frank Boeijen - Henk Hofstede - Guus Janssen - Freek de Jonge - George Kooymans Jirí Kylián - Daniel Lohues - Chiel Meijering - Marc Mulders - Robert Jan Stips
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Vior Webmedia V.O.F.
Imprint
Language dut
Page count 304
Duration
Publication date first 2015-03-25
Publication date latest 2015-03-25
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789082355802 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!