Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 259353,
    "slug": "de-tweede-wo-door-de-ogen-vd-duitsers-ludwig-verduyn",
    "nstc": null,
    "title": "De Tweede WO door de ogen vd Duitsers",
    "subtitle": "De geschiedenis vh propagandatijdschrift",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "1940-1945, de Tweede Wereldoorlog ontrolt zich over Europa. De burger snakt naar informatie, en dat in een wereld waarin visuele communicatie nog zo goed als onbestaande is. De Duitse machthebbers beseffen de kracht van propaganda maar al te goed. Daarom cre\u00ebert de Duitse generale staf Signaal, een uniek tijdschrift dat als eerste uitpakt met paginagrote kleurenfoto\u2019s, rechtstreeks van op het slagveld. <br />Signaal, gemaakt door journalisten onder militair bevel, is voor de bevolking van de bezette gebieden de belangrijkste visuele informatiebron over de wereldbrand. Met een oplage van meer dan 2,5 miljoen exemplaren, vertaald in veertig talen, is dit tweewekelijkse magazine het meest gelezen blad in Europa. Het is het eerste product van embedded journalism, lang voor de komst van de CNN, en vormt meteen ook de inspiratiebron van de naoorlogse makers van Life Magazine en Time.<br />Signaal mocht enkel worden verkocht in de door nazi-Duitsland bezette gebieden. Dat liet de redactie van het blad toe een geheel eigen redactionele lijn te volgen, anticommunistisch en gericht op collaboratie. In De Tweede Wereldoorlog door de ogen van de Duitsers neemt Ludwig Verduyn de lezer mee achter de schermen van Signaal. Je ontdekt niet enkel hoe het blad werd gemaakt en welke redactionele strategie de hoofdredactie volgde, maar krijgt ook inkijk in de intriges van de machtsstrijd tussen het Duitse leger en het naziministerie van Propaganda, dat onder leiding van Joseph Goebbels het blad onder zijn controle wou krijgen. <br />",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 456,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2010-11-16",
    "publication_date_latest": "2010-11-16",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789461310255",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:19:35+00:00",
    "publisher": {
        "id": 151,
        "slug": "van-halewyck",
        "name": "Van Halewyck",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:22+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:01+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 149267,
            "slug": "ludwig-verduyn-2",
            "key_names": "Verduyn",
            "names_before_key": "Ludwig",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:02:54+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

De Tweede WO door de ogen vd Duitsers

De geschiedenis vh propagandatijdschrift
ID 259353
Slug de-tweede-wo-door-de-ogen-vd-duitsers-ludwig-verduyn
Contributors
Author : Ludwig Verduyn
Annotation
Description 1940-1945, de Tweede Wereldoorlog ontrolt zich over Europa. De burger snakt naar informatie, en dat in een wereld waarin visuele communicatie nog zo goed als onbestaande is. De Duitse machthebbers beseffen de kracht van propaganda maar al te goed. Daarom creëert de Duitse generale staf Signaal, een uniek tijdschrift dat als eerste uitpakt met paginagrote kleurenfoto’s, rechtstreeks van op het slagveld. <br />Signaal, gemaakt door journalisten onder militair bevel, is voor de bevolking van de bezette gebieden de belangrijkste visuele informatiebron over de wereldbrand. Met een oplage van meer dan 2,5 miljoen exemplaren, vertaald in veertig talen, is dit tweewekelijkse magazine het meest gelezen blad in Europa. Het is het eerste product van embedded journalism, lang voor de komst van de CNN, en vormt meteen ook de inspiratiebron van de naoorlogse makers van Life Magazine en Time.<br />Signaal mocht enkel worden verkocht in de door nazi-Duitsland bezette gebieden. Dat liet de redactie van het blad toe een geheel eigen redactionele lijn te volgen, anticommunistisch en gericht op collaboratie. In De Tweede Wereldoorlog door de ogen van de Duitsers neemt Ludwig Verduyn de lezer mee achter de schermen van Signaal. Je ontdekt niet enkel hoe het blad werd gemaakt en welke redactionele strategie de hoofdredactie volgde, maar krijgt ook inkijk in de intriges van de machtsstrijd tussen het Duitse leger en het naziministerie van Propaganda, dat onder leiding van Joseph Goebbels het blad onder zijn controle wou krijgen. <br />
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Van Halewyck
Imprint
Language dut
Page count 456
Duration
Publication date first 2010-11-16
Publication date latest 2010-11-16
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789461310255 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!