{
"id": 327414,
"slug": "de-vier-scott-galloway",
"nstc": null,
"title": "De vier",
"subtitle": "Het verborgen DNA van Amazon, Facebook, Google en Apple",
"collection_title": null,
"collection_part_number": null,
"annotation": null,
"description": "<p><strong>Amazon, Apple, Facebook, en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld.<br />Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn.<br />Bijna iedereen heeft het fout.</strong><br />Over De vier is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven. Niemand beschrijft hun macht en fenomenale succes zo inzichtelijk als Scott Galloway.<br />Hij gaat op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen:</p>\n<ul>\n<li>Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of te boycotten) zijn?</li>\n<li>Waarom vergeeft de beurs ze zondes die andere bedrijven zouden verwoesten?</li>\n<li>Is er, in hun race om als eerste het bedrijf te worden dat een biljoen dollar waard is, nog iemand die de strijd met ze kan aangaan?</li>\n</ul>\n<p>Op zijn eigen unieke manier, die hem ook een van de meest gevierde business-professoren heeft gemaakt, deconstrueert hij de strategieën van De vier die schuilgaan onder het glanzende oppervlak. Hij laat zien hoe zij – met een niet te evenaren snelheid en bereik – onze fundamentele emotionele behoeftes manipuleren die ons al sinds de oertijd drijven. En hij onthult hoe je deze inzichten kunnen toepassen voor de groei van je eigen bedrijf of carrière.<br />Of je nu de concurrentie met ze wilt aangaan, zaken met ze wilt doen of gewoon in de wereld wilt leven die zij domineren, je moet De vier begrijpen.</p>",
"additional_content": null,
"bestseller_60": null,
"imprint": null,
"language_code": "dut",
"original_language_code": null,
"page_count": 240,
"duration_seconds": null,
"publication_date_first": "2018-02-20",
"publication_date_latest": "2018-02-20",
"cover_url": null,
"editions": [
{
"isbn": "9789400508552",
"product_form": "BC"
}
],
"ratings_count": 0,
"read_count": 0,
"review_count": 0,
"favorite_count": 0,
"reading_status_read_count": 0,
"reading_status_reading_count": 0,
"reading_status_want_to_read_count": 0,
"rating_average": null,
"ratings_distribution": {
"1": 0,
"2": 0,
"3": 0,
"4": 0,
"5": 0
},
"created_at": "2025-09-19T13:20:06+00:00",
"updated_at": "2025-11-11T00:26:10+00:00",
"publisher": {
"id": 169,
"slug": "aw-bruna-uitgevers-bv",
"name": "A.W. Bruna Uitgevers B.V.",
"created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
"updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
},
"contributors": [
{
"id": 196417,
"slug": "scott-galloway",
"key_names": "Galloway",
"names_before_key": "Scott",
"prefix_to_key": null,
"contributor_role": "A01",
"readable_contributor_role": "Author"
}
],
"genres": [],
"subjects": [
{
"scheme_identifier": "32",
"scheme_version": null,
"main_subject": false,
"subject_code": "801",
"created_at": "2025-09-19T13:20:06+00:00",
"updated_at": "2025-09-19T13:20:06+00:00"
}
],
"tags": [],
"campaigns": []
}