Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 271068,
    "slug": "diagnose-van-de-diagnostiek-pelzer",
    "nstc": null,
    "title": "Diagnose van de diagnostiek",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "De afgelopen jaren is er heel wat gebeurd rondom diagnostiek. Het is dan ook tijd voor een actualisatie van het kennisbestand omtrent psychodiagnostiek als diagnostisch besluitvormingsproces. De Bruyn schetst het fundamentele probleem van de wetenschappelijk opgeleide practicus: de verhouding van de wetenschap tot het professionele handelen. Een belangrijke dimensie daarbij is de wetenschappelijke zorgvuldigheid waarmee de diagnostiek wordt bedreven. Pelzer & Steeroeman beschrijven de landelijke versie van de Heerlense Brost Taxatie Schaal -L-HETS, een praktijkinstrument om de erost van de problematiek van kinderen en jeugdigen in kaart te brengen en te objectiveren. Koot bespreekt principes en problemen van classificatie van psychopathologie bij kinderen en jeugdigen. De meest gangbare classificatievormen op kinderleeftijd zijn deconsensusof klinische benadering en de empirische benadering. Verheij stelt de principi\u00eble vraag of behandelingsplanning een misbare of onmisbare schakel is. Van Yperen & De Ruyter stellen het thema vraaggerichte diagnostiek en indicatiestelling in de Bureaus Jeugdzorg aan de orde. Het spanningsveld tussen de inbreng van de cli\u00ebnt en de rol van de diagnosticus staat hierbij centraal.\r\n",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 89,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2001-05-03",
    "publication_date_latest": "2001-05-03",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789044110494",
            "product_form": "BA"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:20:41+00:00",
    "publisher": {
        "id": 229,
        "slug": "garant-uitgevers",
        "name": "Garant Uitgevers",
        "created_at": "2025-09-19T12:28:17+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:07:16+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 159397,
            "slug": "pelzer-2",
            "key_names": "PELZER",
            "names_before_key": null,
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 159398,
            "slug": "steerneman",
            "key_names": "STEERNEMAN",
            "names_before_key": null,
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Diagnose van de diagnostiek

ID 271068
Slug diagnose-van-de-diagnostiek-pelzer
Contributors
Author : PELZER
Author : STEERNEMAN
Annotation
Description De afgelopen jaren is er heel wat gebeurd rondom diagnostiek. Het is dan ook tijd voor een actualisatie van het kennisbestand omtrent psychodiagnostiek als diagnostisch besluitvormingsproces. De Bruyn schetst het fundamentele probleem van de wetenschappelijk opgeleide practicus: de verhouding van de wetenschap tot het professionele handelen. Een belangrijke dimensie daarbij is de wetenschappelijke zorgvuldigheid waarmee de diagnostiek wordt bedreven. Pelzer & Steeroeman beschrijven de landelijke versie van de Heerlense Brost Taxatie Schaal -L-HETS, een praktijkinstrument om de erost van de problematiek van kinderen en jeugdigen in kaart te brengen en te objectiveren. Koot bespreekt principes en problemen van classificatie van psychopathologie bij kinderen en jeugdigen. De meest gangbare classificatievormen op kinderleeftijd zijn deconsensusof klinische benadering en de empirische benadering. Verheij stelt de principiƫle vraag of behandelingsplanning een misbare of onmisbare schakel is. Van Yperen & De Ruyter stellen het thema vraaggerichte diagnostiek en indicatiestelling in de Bureaus Jeugdzorg aan de orde. Het spanningsveld tussen de inbreng van de cliƫnt en de rol van de diagnosticus staat hierbij centraal.
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Garant Uitgevers
Imprint
Language dut
Page count 89
Duration
Publication date first 2001-05-03
Publication date latest 2001-05-03
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789044110494 (BA)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!