Unbidan
Acme Inc.
An error occurred
  • Request ist not authorized. Maybe your session has been expired. Please log in again.
            {
    "id": 465065,
    "slug": "drie-taalkundige-opstellen",
    "nstc": null,
    "title": "Drie taalkundige opstellen",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Het is de expliciete bedoeling van de BGG-Jaarboeken om de auteurs van opvallend verdienstelijke afstudeerscripties een forum te bieden om hun idee&euml;n ruimer te verspreiden. In deze editie komen drie heel verschillende thema's aan bod: het principe van linguistic relativity; emoties bij het leren van een vreemde taal; en gebarentaal.</p>\n<p><strong>Saartje Gillebaert</strong> laat zich inspireren door de 'thinking for speaking'-theorie van Dan Slobin. Op basis van een test met 60 volwassen participanten, besluit zij dat ook optionele grammaticale categorie&euml;n het 'thinking for speaking'-proces be&iuml;nvloeden.</p>\n<p>Via een bevraging bij zestien- tot achttienjarigen kan <strong>Tom Van Mossevelde</strong> bevestigen dat een positieve taalattitude tegenover het Engels correleert met een laag niveau van taalangst en een hoog niveau van taalplezier tijdens het taalonderwijs. De rol van de leraar is daarbij niet zonder belang.</p>\n<p><strong>Annelot Van Damme</strong>, ten slotte, onderzocht via interviews hoe dove en slechthorende gebarentaligen de toegankelijkheid van het Gents Universiteitsmuseum (GUM) ervaren. Wat vooral door hen gemist werd, was een aanbod in Vlaamse Gebarentaal (VGT).</p>\n<p>De drie bijdragen in deze bundel blinken uit door hun stevige verankering in bestaande literatuur en de strikt gehanteerde wetenschappelijke methodes. Het zijn stuk voor stuk artikelen die een breder wetenschappelijk lezerspubliek zullen bekoren.</p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 82,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2022-12-13",
    "publication_date_latest": "2022-12-13",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789464445367",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00",
    "updated_at": "2025-10-29T00:38:51+00:00",
    "publisher": {
        "id": 6680,
        "slug": "skribis",
        "name": "SKRIBIS",
        "created_at": "2025-09-19T13:38:07+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:41+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 287763,
            "slug": "diverse-auteurs-3",
            "key_names": "Diverse auteurs",
            "names_before_key": null,
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "622",
            "created_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00"
        }
    ]
}
        

Drie taalkundige opstellen

ID 465065
Slug drie-taalkundige-opstellen
Contributors
Author : Diverse auteurs
Annotation
Description <p>Het is de expliciete bedoeling van de BGG-Jaarboeken om de auteurs van opvallend verdienstelijke afstudeerscripties een forum te bieden om hun idee&euml;n ruimer te verspreiden. In deze editie komen drie heel verschillende thema's aan bod: het principe van linguistic relativity; emoties bij het leren van een vreemde taal; en gebarentaal.</p> <p><strong>Saartje Gillebaert</strong> laat zich inspireren door de 'thinking for speaking'-theorie van Dan Slobin. Op basis van een test met 60 volwassen participanten, besluit zij dat ook optionele grammaticale categorie&euml;n het 'thinking for speaking'-proces be&iuml;nvloeden.</p> <p>Via een bevraging bij zestien- tot achttienjarigen kan <strong>Tom Van Mossevelde</strong> bevestigen dat een positieve taalattitude tegenover het Engels correleert met een laag niveau van taalangst en een hoog niveau van taalplezier tijdens het taalonderwijs. De rol van de leraar is daarbij niet zonder belang.</p> <p><strong>Annelot Van Damme</strong>, ten slotte, onderzocht via interviews hoe dove en slechthorende gebarentaligen de toegankelijkheid van het Gents Universiteitsmuseum (GUM) ervaren. Wat vooral door hen gemist werd, was een aanbod in Vlaamse Gebarentaal (VGT).</p> <p>De drie bijdragen in deze bundel blinken uit door hun stevige verankering in bestaande literatuur en de strikt gehanteerde wetenschappelijke methodes. Het zijn stuk voor stuk artikelen die een breder wetenschappelijk lezerspubliek zullen bekoren.</p>
Genres
Subjects
622 Letterkunde NUR
NSTC
Publisher SKRIBIS
Imprint
Language dut
Page count 82
Duration
Publication date first 2022-12-13
Publication date latest 2022-12-13
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789464445367 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!