Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 273445,
    "slug": "dyscalculie-annemie-desoete",
    "nstc": null,
    "title": "Dyscalculie",
    "subtitle": "Editie 2015",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": " Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,... Om op tijd te zijn, ingredi\u00ebnten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,... telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remedi\u00ebring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen. Deze publicatie is bestemd voor orthopedagogen, onderwijskundigen, logopedisten, (school)psychologen, enz. en alle mensen die op een of andere manier in contact komen met het probleem van dyscalculie. \r\n",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 276,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2015-11-17",
    "publication_date_latest": "2018-02-13",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038224985",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:20:58+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1154,
        "slug": "academia-press",
        "name": "Academia Press",
        "created_at": "2025-09-19T12:31:51+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161875,
            "slug": "annemie-desoete",
            "key_names": "Desoete",
            "names_before_key": "Annemie",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 161876,
            "slug": "ruth-vanderswalmen",
            "key_names": "Vanderswalmen",
            "names_before_key": "Ruth",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Dyscalculie

Editie 2015
ID 273445
Slug dyscalculie-annemie-desoete
Contributors
Author : Annemie Desoete
Author : Ruth Vanderswalmen
Annotation
Description Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,... Om op tijd te zijn, ingrediƫnten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,... telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediƫring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen. Deze publicatie is bestemd voor orthopedagogen, onderwijskundigen, logopedisten, (school)psychologen, enz. en alle mensen die op een of andere manier in contact komen met het probleem van dyscalculie.
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Academia Press
Imprint
Language dut
Page count 276
Duration
Publication date first 2015-11-17
Publication date latest 2018-02-13
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038224985 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!