Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 269814,
    "slug": "dyslectische-kinderen-leren-lezen-a-smits",
    "nstc": null,
    "title": "Dyslectische kinderen leren lezen",
    "subtitle": "individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen<br />Met het beschikbaar komen van het Protocol Leesproblemen en Dyslexie in 2001 heeft het basisonderwijs een veelgevraagd hulpmiddel gekregen om kinderen met (dreigende) leesproblemen te signaleren en te begeleiden. <br />In Dyslectische kinderen leren lezen worden in aansluiting op het Protocol een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij alle werkvormen is er uitgebreid aandacht voor de voorbereiding en worden er beschikbare hulpmiddelen, software en geschikte boekjes genoemd. Er wordt veel aandacht besteed aan het volgen van de vorderingen met behulp van gerichte observaties en running records, en aan de didactische opbouw van de lessen. De werkvormen zijn uitgebreid in de praktijk beproefd en zeer effectief bevonden.<br />Het boek is geschreven voor leerkrachten in de onder- en middenbouw van het basisonderwijs, voor interne begeleiders en remedial teachers en voor hen die zich met de behandeling van dyslectische kinderen bezighouden.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 157,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2006-10-20",
    "publication_date_latest": "2006-10-20",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789053528068",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:05:21+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:20:34+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 158142,
            "slug": "a-smits",
            "key_names": "Smits",
            "names_before_key": "A.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:05:21+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:05:21+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Dyslectische kinderen leren lezen

individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
ID 269814
Slug dyslectische-kinderen-leren-lezen-a-smits
Contributors
Author : A. Smits
Annotation
Description Individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen<br />Met het beschikbaar komen van het Protocol Leesproblemen en Dyslexie in 2001 heeft het basisonderwijs een veelgevraagd hulpmiddel gekregen om kinderen met (dreigende) leesproblemen te signaleren en te begeleiden. <br />In Dyslectische kinderen leren lezen worden in aansluiting op het Protocol een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij alle werkvormen is er uitgebreid aandacht voor de voorbereiding en worden er beschikbare hulpmiddelen, software en geschikte boekjes genoemd. Er wordt veel aandacht besteed aan het volgen van de vorderingen met behulp van gerichte observaties en running records, en aan de didactische opbouw van de lessen. De werkvormen zijn uitgebreid in de praktijk beproefd en zeer effectief bevonden.<br />Het boek is geschreven voor leerkrachten in de onder- en middenbouw van het basisonderwijs, voor interne begeleiders en remedial teachers en voor hen die zich met de behandeling van dyslectische kinderen bezighouden.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 157
Duration
Publication date first 2006-10-20
Publication date latest 2006-10-20
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789053528068 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!