Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 387231,
    "slug": "echte-winst-petra-hoogerwerf",
    "nstc": null,
    "title": "Echte winst",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Elke organisatie wil tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Dat kan als je het &Eacute;chte winst denken invoert. Klanten, investeerders en medewerkers vragen steeds meer om maatschappelijke betrokkenheid. Alleen op winst gericht zijn is allang pass&eacute;. Ondernemen met impact staat nog in de kinderschoenen, maar zal absoluut de norm worden. Het gaat volgens Hoogerwerf niet alleen om goede intenties, het gaat om echte winst: klinkende resultaten die het leven verbeteren, van medewerkers, klanten, de leveranciers en ook in de samenleving. Zeven stappen Het boek, met de &Eacute;chte winst- methode in zeven stappen, laat zien hoe een organisatie excellent kan presteren: ze biedt een ge&iuml;ntegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt in alles wat je doet op &lsquo;the purpose&rsquo;: the why van de organisatie. Dat geeft andere inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking.&rsquo; Inspirerende voorbeelden In het boek staan handige checklists en vragen die aan het denken zetten. Ook beschrijft het boek op sprankelende wijze ruim 75 praktische voorbeelden van o.a. DSM, Access to Medicine Foundation, Taxi Electric, Studio 26, I-Care Pads, 1% Club, Plastic Whale, Care &amp; Culture. Hoogerwerf interviewde voor haar boek ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties. Hieruit bleek dat er veel manieren zijn van &lsquo;goed doen&rsquo;. In Nederland zijn er bedrijven die hierin voorop lopen en in hun missie, naast aandeelhouderswaarde, ook maatschappelijke waarde hebben opgenomen. Van multinational tot (prijswinnende) social enterprise. Van buurtinitiatief tot co&ouml;peratie. Man op de maan De purpose richt zich uiteindelijk op het aangaan van maatschappelijke problemen.</p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 256,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2017-01-01",
    "publication_date_latest": "2020-10-09",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:36:05+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:31:58+00:00",
    "publisher": {
        "id": 437,
        "slug": "uitgeverij-swp-bv",
        "name": "Uitgeverij SWP B.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:30:09+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:57+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 237013,
            "slug": "petra-hoogerwerf-2",
            "key_names": "Hoogerwerf",
            "names_before_key": "Petra",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [],
    "campaigns": []
}
        

Echte winst

ID 387231
Slug echte-winst-petra-hoogerwerf
Contributors
Author : Petra Hoogerwerf
Annotation
Description <p>Elke organisatie wil tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Dat kan als je het &Eacute;chte winst denken invoert. Klanten, investeerders en medewerkers vragen steeds meer om maatschappelijke betrokkenheid. Alleen op winst gericht zijn is allang pass&eacute;. Ondernemen met impact staat nog in de kinderschoenen, maar zal absoluut de norm worden. Het gaat volgens Hoogerwerf niet alleen om goede intenties, het gaat om echte winst: klinkende resultaten die het leven verbeteren, van medewerkers, klanten, de leveranciers en ook in de samenleving. Zeven stappen Het boek, met de &Eacute;chte winst- methode in zeven stappen, laat zien hoe een organisatie excellent kan presteren: ze biedt een ge&iuml;ntegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt in alles wat je doet op &lsquo;the purpose&rsquo;: the why van de organisatie. Dat geeft andere inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking.&rsquo; Inspirerende voorbeelden In het boek staan handige checklists en vragen die aan het denken zetten. Ook beschrijft het boek op sprankelende wijze ruim 75 praktische voorbeelden van o.a. DSM, Access to Medicine Foundation, Taxi Electric, Studio 26, I-Care Pads, 1% Club, Plastic Whale, Care &amp; Culture. Hoogerwerf interviewde voor haar boek ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties. Hieruit bleek dat er veel manieren zijn van &lsquo;goed doen&rsquo;. In Nederland zijn er bedrijven die hierin voorop lopen en in hun missie, naast aandeelhouderswaarde, ook maatschappelijke waarde hebben opgenomen. Van multinational tot (prijswinnende) social enterprise. Van buurtinitiatief tot co&ouml;peratie. Man op de maan De purpose richt zich uiteindelijk op het aangaan van maatschappelijke problemen.</p>
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher Uitgeverij SWP B.V.
Imprint
Language dut
Page count 256
Duration
Publication date first 2017-01-01
Publication date latest 2020-10-09
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!