Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 230429,
    "slug": "een-geschiedenis-van-japan-willy-vande-walle-2",
    "nstc": null,
    "title": "Een geschiedenis van Japan",
    "subtitle": "van samurai tot soft power",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "De basisschool staat middenin ons leven van elke dag. Er worden fundamenten gelegd voor leven en voor leren. Maar wat maakt het basisonderwijs tot wat het is? Is er zoiets als de \u2018eigenheid van het basisonderwijs\u2019?\r\n\r\nDe aanleiding voor die vragen ligt paradoxaal genoeg in de beleidsplannen voor een hervorming van het secundair onderwijs. Beleidsmakers willen er onder meer voor zorgen dat leerlingen vlotter doorstromen van het basisonderwijs naar het secundair onderwijs. Een zeer legitieme doelstelling, die niemand ter discussie stelt. Tenzij die afstemming ertoe zou leiden dat er voor de eigen doelen, voor de eigen aanpak, minder ruimte is.\r\n\r\nHet is dit soort spanning die de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) ertoe heeft aangezet om na te denken over de eigenheid van het basisonderwijs. De Vlor verkende wat het basisonderwijs in Vlaanderen maakt tot wat het is en ging daarvoor ten rade bij enkele deskundigen, maar ook bij leerlingen, ouders, leerkrachten, \u2026 Dit boek bundelt hun bijdragen aan het debat. Het biedt inspiratie door de sterke troeven van het basisonderwijs zo goed mogelijk in kaart te brengen en bevat bovendien enkele denkpistes voor de toekomst van het basisonderwijs.\r\n\r\nMet bijdragen van Roland Vandenberghe, Marc Depaepe, Annemie Desoete, Jan De Mets, Maarten Simons, Koen Lombaerts, Piet Van Avermaet, Geert Kelchtermans, Laura De Soomer en Geertrui De Ruytter.\r\n",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 517,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2014-11-11",
    "publication_date_latest": "2014-11-11",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789462920392",
            "product_form": "BA"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:55:17+00:00",
    "updated_at": "2025-11-01T00:17:20+00:00",
    "publisher": {
        "id": 206,
        "slug": "uitgeverij-acco-cv",
        "name": "Uitgeverij Acco C.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:49+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:45+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 132332,
            "slug": "willy-vande-walle",
            "key_names": "Walle",
            "names_before_key": "Willy",
            "prefix_to_key": "Vande",
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T12:55:17+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:55:17+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Een geschiedenis van Japan

van samurai tot soft power
ID 230429
Slug een-geschiedenis-van-japan-willy-vande-walle-2
Contributors
Author : Willy Vande Walle
Annotation
Description De basisschool staat middenin ons leven van elke dag. Er worden fundamenten gelegd voor leven en voor leren. Maar wat maakt het basisonderwijs tot wat het is? Is er zoiets als de ‘eigenheid van het basisonderwijs’? De aanleiding voor die vragen ligt paradoxaal genoeg in de beleidsplannen voor een hervorming van het secundair onderwijs. Beleidsmakers willen er onder meer voor zorgen dat leerlingen vlotter doorstromen van het basisonderwijs naar het secundair onderwijs. Een zeer legitieme doelstelling, die niemand ter discussie stelt. Tenzij die afstemming ertoe zou leiden dat er voor de eigen doelen, voor de eigen aanpak, minder ruimte is. Het is dit soort spanning die de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) ertoe heeft aangezet om na te denken over de eigenheid van het basisonderwijs. De Vlor verkende wat het basisonderwijs in Vlaanderen maakt tot wat het is en ging daarvoor ten rade bij enkele deskundigen, maar ook bij leerlingen, ouders, leerkrachten, … Dit boek bundelt hun bijdragen aan het debat. Het biedt inspiratie door de sterke troeven van het basisonderwijs zo goed mogelijk in kaart te brengen en bevat bovendien enkele denkpistes voor de toekomst van het basisonderwijs. Met bijdragen van Roland Vandenberghe, Marc Depaepe, Annemie Desoete, Jan De Mets, Maarten Simons, Koen Lombaerts, Piet Van Avermaet, Geert Kelchtermans, Laura De Soomer en Geertrui De Ruytter.
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Acco C.V.
Imprint
Language dut
Page count 517
Duration
Publication date first 2014-11-11
Publication date latest 2014-11-11
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789462920392 (BA)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!