Unbidan
Acme Inc.
An error occurred
  • Request ist not authorized. Maybe your session has been expired. Please log in again.
            {
    "id": 66057,
    "slug": "een-wereld-te-winnen-m-heus",
    "nstc": null,
    "title": "Een wereld te winnen",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "Over computerspellen spreken mensen meestal nog in termen van ‘goed’ of ‘slecht’ voor kinderen. Dat computerspellen allang volwassen aan het worden zijn, dringt slechts moeizaam door. Er worden al geruime tijd wereldkampioenschappen in gaming gehouden. Ook in Nederland lopen gamers rond die een paar ton op hun bankrekening bij elkaar hebben gespeeld. Bedrijven beginnen gamers te sponsoren. Er wordt zelfs voorzichtig ge erimenteerd met gaming als kijksport.\nBinnen sommige games ontwikkelen zich complete economie  Je kunt er handelen, je arbeid verkopen, een sweatshop opzetten of beroofd worden door bot-bendes. Intrigerend wordt het waar de echte en de virtuele economie elkaar kruisen: wanneer mensen een virtueel eiland op eBay verkopen of wanneer scheidende echtparen ruzi aan wie de gaming-goederen toevallen in de boedelverdeling.\nOnline games worden steeds echter en gaan daarmee op de gewone wereld lijken. Wat is dan nog het verschil tussen online en offline? Wat betekent het voor games als ze steeds meer op de alledaagse wereld gaan lijken? Wat betekent het voor de gewone wereld als games steeds re r worden?\nEerder verscheen in de serie The Next Ten Years Medische geheimen van Karin Spaink. Minister Hoogervorst zei hierover in de Tweede Kamer: ‘Ik ben echt geschrokken van dit nieuws.’\nTHE NEXT TEN YEARS\nTien jaar geleden brak internet door als publieksmedium, een big bang van jewelste. Inmiddels is er een hele generatie oppegroeid voor wie internet even vanzelfsprekend is als televisie. De sociale en politieke discussies die massaal gebruik van internet met zich meebrengt, blijven echter steken in kwesties als kinderporno, spam en illegaal verspreiden van muziek of films. Maar er is veel meer aan de hand. Oude gebruiken en monopolies versplinteren en nieuwe doemen op, media groeien naar elkaar toe, en terwijl mensen het internet veranderen en aanpassen, veranderen zijzelf en hun onderlinge relaties ook, mede door datzelfde internet.\nDe serie The Next Ten Years belicht nieuwe ontwikkelingen op en door internet. In zes halfjaarlijks te verschijnen edities worden ondergeschoven aspecten van de nieuwe media uitgediept. The Next Ten Years verschijnt in samewerking met XS4ALL, internetprovider van het eerste uur en Neerlands politiek meest ge ageerde provider.",
    "description": null,
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2006-04-20",
    "publication_date_latest": "2006-04-20",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038869612",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:32:00+00:00",
    "updated_at": "2025-11-06T00:04:47+00:00",
    "publisher": {
        "id": 220,
        "slug": "uitgeverij-nijgh-van-ditmar",
        "name": "Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:10:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 29716,
            "slug": "m-heus",
            "key_names": "Heus",
            "names_before_key": "M.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 29717,
            "slug": "n-limper",
            "key_names": "Limper",
            "names_before_key": "N.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A12",
            "readable_contributor_role": "Illustrator"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "323",
            "created_at": "2025-09-19T12:32:00+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:32:00+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Een wereld te winnen

ID 66057
Slug een-wereld-te-winnen-m-heus
Contributors
Author : M. Heus
Illustrator : N. Limper
Annotation Over computerspellen spreken mensen meestal nog in termen van ‘goed’ of ‘slecht’ voor kinderen. Dat computerspellen allang volwassen aan het worden zijn, dringt slechts moeizaam door. Er worden al geruime tijd wereldkampioenschappen in gaming gehouden. Ook in Nederland lopen gamers rond die een paar ton op hun bankrekening bij elkaar hebben gespeeld. Bedrijven beginnen gamers te sponsoren. Er wordt zelfs voorzichtig ge erimenteerd met gaming als kijksport. Binnen sommige games ontwikkelen zich complete economie Je kunt er handelen, je arbeid verkopen, een sweatshop opzetten of beroofd worden door bot-bendes. Intrigerend wordt het waar de echte en de virtuele economie elkaar kruisen: wanneer mensen een virtueel eiland op eBay verkopen of wanneer scheidende echtparen ruzi aan wie de gaming-goederen toevallen in de boedelverdeling. Online games worden steeds echter en gaan daarmee op de gewone wereld lijken. Wat is dan nog het verschil tussen online en offline? Wat betekent het voor games als ze steeds meer op de alledaagse wereld gaan lijken? Wat betekent het voor de gewone wereld als games steeds re r worden? Eerder verscheen in de serie The Next Ten Years Medische geheimen van Karin Spaink. Minister Hoogervorst zei hierover in de Tweede Kamer: ‘Ik ben echt geschrokken van dit nieuws.’ THE NEXT TEN YEARS Tien jaar geleden brak internet door als publieksmedium, een big bang van jewelste. Inmiddels is er een hele generatie oppegroeid voor wie internet even vanzelfsprekend is als televisie. De sociale en politieke discussies die massaal gebruik van internet met zich meebrengt, blijven echter steken in kwesties als kinderporno, spam en illegaal verspreiden van muziek of films. Maar er is veel meer aan de hand. Oude gebruiken en monopolies versplinteren en nieuwe doemen op, media groeien naar elkaar toe, en terwijl mensen het internet veranderen en aanpassen, veranderen zijzelf en hun onderlinge relaties ook, mede door datzelfde internet. De serie The Next Ten Years belicht nieuwe ontwikkelingen op en door internet. In zes halfjaarlijks te verschijnen edities worden ondergeschoven aspecten van de nieuwe media uitgediept. The Next Ten Years verschijnt in samewerking met XS4ALL, internetprovider van het eerste uur en Neerlands politiek meest ge ageerde provider.
Description
Bestseller 60
Genres
Subjects
323 Literaire essays NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2006-04-20
Publication date latest 2006-04-20
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038869612 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!