Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 514573,
    "slug": "faalangst-anton-horeweg",
    "nstc": null,
    "title": "Faalangst",
    "subtitle": "In de klas",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Faalangst kan een grote invloed hebben op het leren en welzijn van kinderen. Wanneer kinderen bang zijn om te falen, gaan ze minder uitdagingen aan en dat kan hun schoolprestaties en zelfvertrouwen aantasten. Een ondersteunende leeromgeving helpt hen om met prestatiedruk om te gaan en stap voor stap meer veerkracht op te bouwen.</p><p><em>Faalangst in de klas</em> verkent de verschillende vormen van faalangst en hoe die het functioneren van leerlingen be\u00efnvloeden. Het helpt leerkrachten en begeleiders de signalen tijdig te herkennen en inzicht te krijgen in de oorzaken en gevolgen van faalangst.</p><p>Met praktijkvoorbeelden en concrete interventies biedt dit boek effectieve strategie\u00ebn om faalangst te verminderen. Daarnaast reikt het zowel preventieve als gerichte methoden aan om een leeromgeving te cre\u00ebren waarin kinderen zich zekerder voelen en beter kunnen omgaan met prestatiedruk.</p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 200,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2025-05-27",
    "publication_date_latest": "2025-05-27",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789020985795",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789020986013",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T14:39:12+00:00",
    "updated_at": "2025-10-29T00:43:16+00:00",
    "publisher": {
        "id": 6445,
        "slug": "uitgeverij-lannoo",
        "name": "Uitgeverij Lannoo",
        "created_at": "2025-09-19T12:34:41+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:47+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 318319,
            "slug": "anton-horeweg-2",
            "key_names": "Horeweg",
            "names_before_key": "Anton",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T14:39:12+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:39:12+00:00"
        }
    ]
}
        

Faalangst

In de klas
ID 514573
Slug faalangst-anton-horeweg
Contributors
Author : Anton Horeweg
Annotation
Description <p>Faalangst kan een grote invloed hebben op het leren en welzijn van kinderen. Wanneer kinderen bang zijn om te falen, gaan ze minder uitdagingen aan en dat kan hun schoolprestaties en zelfvertrouwen aantasten. Een ondersteunende leeromgeving helpt hen om met prestatiedruk om te gaan en stap voor stap meer veerkracht op te bouwen.</p><p><em>Faalangst in de klas</em> verkent de verschillende vormen van faalangst en hoe die het functioneren van leerlingen beïnvloeden. Het helpt leerkrachten en begeleiders de signalen tijdig te herkennen en inzicht te krijgen in de oorzaken en gevolgen van faalangst.</p><p>Met praktijkvoorbeelden en concrete interventies biedt dit boek effectieve strategieën om faalangst te verminderen. Daarnaast reikt het zowel preventieve als gerichte methoden aan om een leeromgeving te creëren waarin kinderen zich zekerder voelen en beter kunnen omgaan met prestatiedruk.</p>
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Lannoo
Imprint
Language dut
Page count 200
Duration
Publication date first 2025-05-27
Publication date latest 2025-05-27
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789020985795 (BC)
  • ISBN: 9789020986013 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!