Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 491729,
    "slug": "fopo-fear-of-peoples-opinions-michael-gervais",
    "nstc": null,
    "title": "FOPO: Fear of People's Opinions",
    "subtitle": "De eerste regel van succes: maak je niet druk om wat anderen van je vinden",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>FOPO, je constant druk maken over wat anderen van je vinden, is irrationeel en contraproductief; dit boek leert je de verwachtingen van anderen los te laten om je ware potentieel te ontketenen</p><p>Voor de lezers van Sander Aarts, Thijs Launspach en Mark Manson</p><p>Als je mensen aan het eind van hun leven vraagt waar ze spijt van hebben, zeggen ze vaak dat ze zich minder hadden moeten aantrekken van de meningen van anderen. En terecht: FOPO (Fear of People\u2019s Opinions) is een van de grootste belemmeringen van succes. Evolutionair is het goed te verklaren: mensen zijn sociale wezens en duizenden jaren geleden maakte onze wens om goed in de groep te liggen onze voorouders voorzichtig en slim. Maar met de invloed van sociale media, de enorme prestatiedruk en onze afhankelijkheid van externe beloningen en bevestiging doet onze hang naar acceptatie tegenwoordig meer kwaad dan goed.</p><p>Ons constant zorgen maken over wat anderen van ons vinden is irrationeel en contraproductief, en toch is het alomtegenwoordig. Je ziet het in leiders die geen moeilijke beslissingen durven nemen, in CEO\u2019s die voor kortetermijnsucces gaan, in die goede vriend(in) die uit onzekerheid een grote kans aan zich voorbij laat gaan. En waarschijnlijk zie je het ook in jezelf: als je zwijgt uit angst om iets doms te zeggen, als je niet durft te solliciteren op je droombaan, als je geen nee durft te zeggen of constant het gevoel hebt dat je anderen teleurstelt.</p><p>Dit is de crux: als je minder aandacht besteedt aan wat anderen van jou vinden, en meer aan wat jou j\u00f3\u00fa maakt \u2013 jouw talenten, jouw waarden en jouw doelen \u2013 zul je je realiseren dat je veel meer kunt bereiken dan je dacht.</p><p><strong>Over Michael Gervais</strong></p><p>\u2018Of ons streven nu is om de beste te zijn in het zakenleven, het ouderschap of de sport, Michael Gervais helpt ons aandacht te besteden aan dingen die we kunnen be\u00efnvloeden, in plaats van onze focus en energie te verspillen aan dingen buiten onze macht.\u2019 <strong>Satya Nadella, CEO van Microsoft</strong></p><p>\u2018Met elke pagina begeleidt Gervais ons zachtjes naar een bevrijdend besef: onze waarde wordt niet bepaald door de oordelen en meningen van anderen, maar door ons eigen zelfbewustzijn, en onze passie en toewijding aan het vak.\u2019 <strong>Misty Copeland, prima ballerina, American Ballet Theatre</strong></p><p>\u2018Dit boek is een masterclass over naar binnen kijken om onze eigen waarde te bepalen.\u2019 <strong>Apolo Ohno, achtvoudig olympisch medaillewinnaar</strong></p><p></p><p></p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 240,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2024-11-13",
    "publication_date_latest": "2024-11-13",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789049204884",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789402324303",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T14:33:59+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:41:42+00:00",
    "publisher": {
        "id": 167,
        "slug": "meulenhoff-boekerij",
        "name": "Meulenhoff Boekerij",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 305410,
            "slug": "michael-gervais",
            "key_names": "Gervais",
            "names_before_key": "Michael",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "400",
            "created_at": "2025-09-19T14:33:59+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:33:59+00:00"
        },
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T14:33:59+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:33:59+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

FOPO: Fear of People's Opinions

De eerste regel van succes: maak je niet druk om wat anderen van je vinden
ID 491729
Slug fopo-fear-of-peoples-opinions-michael-gervais
Contributors
Author : Michael Gervais
Annotation
Description <p>FOPO, je constant druk maken over wat anderen van je vinden, is irrationeel en contraproductief; dit boek leert je de verwachtingen van anderen los te laten om je ware potentieel te ontketenen</p><p>Voor de lezers van Sander Aarts, Thijs Launspach en Mark Manson</p><p>Als je mensen aan het eind van hun leven vraagt waar ze spijt van hebben, zeggen ze vaak dat ze zich minder hadden moeten aantrekken van de meningen van anderen. En terecht: FOPO (Fear of People’s Opinions) is een van de grootste belemmeringen van succes. Evolutionair is het goed te verklaren: mensen zijn sociale wezens en duizenden jaren geleden maakte onze wens om goed in de groep te liggen onze voorouders voorzichtig en slim. Maar met de invloed van sociale media, de enorme prestatiedruk en onze afhankelijkheid van externe beloningen en bevestiging doet onze hang naar acceptatie tegenwoordig meer kwaad dan goed.</p><p>Ons constant zorgen maken over wat anderen van ons vinden is irrationeel en contraproductief, en toch is het alomtegenwoordig. Je ziet het in leiders die geen moeilijke beslissingen durven nemen, in CEO’s die voor kortetermijnsucces gaan, in die goede vriend(in) die uit onzekerheid een grote kans aan zich voorbij laat gaan. En waarschijnlijk zie je het ook in jezelf: als je zwijgt uit angst om iets doms te zeggen, als je niet durft te solliciteren op je droombaan, als je geen nee durft te zeggen of constant het gevoel hebt dat je anderen teleurstelt.</p><p>Dit is de crux: als je minder aandacht besteedt aan wat anderen van jou vinden, en meer aan wat jou jóú maakt – jouw talenten, jouw waarden en jouw doelen – zul je je realiseren dat je veel meer kunt bereiken dan je dacht.</p><p><strong>Over Michael Gervais</strong></p><p>‘Of ons streven nu is om de beste te zijn in het zakenleven, het ouderschap of de sport, Michael Gervais helpt ons aandacht te besteden aan dingen die we kunnen beïnvloeden, in plaats van onze focus en energie te verspillen aan dingen buiten onze macht.’ <strong>Satya Nadella, CEO van Microsoft</strong></p><p>‘Met elke pagina begeleidt Gervais ons zachtjes naar een bevrijdend besef: onze waarde wordt niet bepaald door de oordelen en meningen van anderen, maar door ons eigen zelfbewustzijn, en onze passie en toewijding aan het vak.’ <strong>Misty Copeland, prima ballerina, American Ballet Theatre</strong></p><p>‘Dit boek is een masterclass over naar binnen kijken om onze eigen waarde te bepalen.’ <strong>Apolo Ohno, achtvoudig olympisch medaillewinnaar</strong></p><p></p><p></p>
Genres
Subjects
400 Non-fictie Vrije tijd/algemeen NUR
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Meulenhoff Boekerij
Imprint
Language dut
Page count 240
Duration
Publication date first 2024-11-13
Publication date latest 2024-11-13
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789049204884 (BC)
  • ISBN: 9789402324303 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!