Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 447125,
    "slug": "forever-80s-roelof-bouwman",
    "nstc": null,
    "title": "Forever 80's",
    "subtitle": "het levensgevoel van de jaren tachtig in advertenties",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>In de jaren tachtig werd de wereld van de eenentwintigste eeuw geboren. De computer kwam in ons leven - en ging nooit meer weg. Maar ook merkkleding, het marktdenken en de pincode beleefden een doorbraak. We werden zakelijker en liberaler en moesten steeds minder hebben van tabak en calorie\u00ebn. Muziek was voortaan digitaal en dankzij aerobics kregen we een 'maakbaar' lichaam, liefst net zo strak als ons interieur. Alles werd anders - en alles bl\u00e9\u00e9f anders.<br />Het fascinerende verhaal van de jaren tachtig wordt in <i>Forever 80's</i> verteld door de advertenties die het decennium kleur gaven. Van het Zwitserlevengevoel tot de United Colors of Benetton en van het succes van Petje Pitamientje tot het fiasco van Buckler: <i>Forever 80's</i> laat zien hoe we werden wie we zijn.<br />'Minke de Vogel en Roelof Bouwman laten de taboeloze jaren 70-tijdgeest herleven aan de hand van reclames.' <i>De Telegraaf</i><br />'Reclame in een goed middel om een tijdsgewricht te leren kennen. Dompel je onder in de seventies.' <i>NRC Handelsblad</i></p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 256,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2023-02-21",
    "publication_date_latest": "2023-02-21",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789046830840",
            "product_form": "BB"
        },
        {
            "isbn": "9789046830857",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:52:00+00:00",
    "updated_at": "2025-11-03T00:37:52+00:00",
    "publisher": {
        "id": 6568,
        "slug": "nieuw-amsterdam-2",
        "name": "Nieuw Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T13:38:46+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:41+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 276341,
            "slug": "roelof-bouwman-2",
            "key_names": "Bouwman",
            "names_before_key": "Roelof",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 276342,
            "slug": "minke-de-vogel-2",
            "key_names": "Vogel",
            "names_before_key": "Minke De",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "688",
            "created_at": "2025-09-19T13:52:00+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:52:00+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Forever 80's

het levensgevoel van de jaren tachtig in advertenties
ID 447125
Slug forever-80s-roelof-bouwman
Contributors
Author : Roelof Bouwman
Author : Minke De Vogel
Annotation
Description <p>In de jaren tachtig werd de wereld van de eenentwintigste eeuw geboren. De computer kwam in ons leven - en ging nooit meer weg. Maar ook merkkleding, het marktdenken en de pincode beleefden een doorbraak. We werden zakelijker en liberaler en moesten steeds minder hebben van tabak en calorieën. Muziek was voortaan digitaal en dankzij aerobics kregen we een 'maakbaar' lichaam, liefst net zo strak als ons interieur. Alles werd anders - en alles blééf anders.<br />Het fascinerende verhaal van de jaren tachtig wordt in <i>Forever 80's</i> verteld door de advertenties die het decennium kleur gaven. Van het Zwitserlevengevoel tot de United Colors of Benetton en van het succes van Petje Pitamientje tot het fiasco van Buckler: <i>Forever 80's</i> laat zien hoe we werden wie we zijn.<br />'Minke de Vogel en Roelof Bouwman laten de taboeloze jaren 70-tijdgeest herleven aan de hand van reclames.' <i>De Telegraaf</i><br />'Reclame in een goed middel om een tijdsgewricht te leren kennen. Dompel je onder in de seventies.' <i>NRC Handelsblad</i></p>
Genres
Subjects
688 Vaderlandse geschiedenis NUR
NSTC
Publisher Nieuw Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 256
Duration
Publication date first 2023-02-21
Publication date latest 2023-02-21
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789046830840 (BB)
  • ISBN: 9789046830857 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!