Unbidan
Acme Inc.
An error occurred
  • Request ist not authorized. Maybe your session has been expired. Please log in again.
            {
    "id": 50278,
    "slug": "geschiedenis-van-de-tranen-j-fabre",
    "nstc": null,
    "title": "Geschiedenis van de tranen",
    "subtitle": "en andere theaterteksten",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "Als theatermaker gaat Jan Fabre steeds op zoek naar nieuwe beelden en vormen. Hier is een duizendkunstenaar aan het werk die geen uitdaging uit de weg gaat. De vier teksten die in Geschiedenis van de tranen worden samengebracht, vormen hier het beste bewijs van. \r\n\u2018Wie zal de geschiedenis van de tranen schrijven?\u2019 heeft Roland Barthes zich ooit afgevraagd. In \u2018Geschiedenis van de tranen\u2019 gaat Jan Fabre deze uitdaging aan. Sinds de jaren tachtig worden zijn voorstellingen gekleurd door een niet aflatende fascinatie voor de mogelijkheden en betekenissen van het menselijk lichaam. Fabre onderzoekt en ontrafelt in die voorstellingen de vele cultureel en historisch gevormde lagen die ons lichaamsbeeld bepalen. Ook het alom geprezen \u2018Ik ben bloed\u2019 gaat hierover. De monologen \u2018De keizer van het verlies\u2019 en \u2018De koning van het plagiaat\u2019 zijn door Fabre opgevat als twee manifesten over kunst en de positie van de kunstenaar in de wereld. De keizer van het verlies is een kunstenaar-clown die nee durft zeggen tegen het systeem en hunkert naar het betere. De koning van het plagiaat is een kunstenaar-charlatan die de imitatie verdedigt als instrument van schoonheid en kwetsbaarheid om zichzelf en kunst te cre\u00ebren.",
    "description": "Als theatermaker gaat Jan Fabre steeds op zoek naar nieuwe beelden en vormen. Hier is een duizendkunstenaar aan het werk die geen uitdaging uit de weg gaat. De vier teksten die in Geschiedenis van de tranen worden samengebracht, vormen hier het beste bewijs van. <br/>\u2018Wie zal de geschiedenis van de tranen schrijven?\u2019 heeft Roland Barthes zich ooit afgevraagd. In \u2018Geschiedenis van de tranen\u2019 gaat Jan Fabre deze uitdaging aan. Sinds de jaren tachtig worden zijn voorstellingen gekleurd door een niet aflatende fascinatie voor de mogelijkheden en betekenissen van het menselijk lichaam. Fabre onderzoekt en ontrafelt in die voorstellingen de vele cultureel en historisch gevormde lagen die ons lichaamsbeeld bepalen. Ook het alom geprezen \u2018Ik ben bloed\u2019 gaat hierover. De monologen \u2018De keizer van het verlies\u2019 en \u2018De koning van het plagiaat\u2019 zijn door Fabre opgevat als twee manifesten over kunst en de positie van de kunstenaar in de wereld. De keizer van het verlies is een kunstenaar-clown die nee durft zeggen tegen het systeem en hunkert naar het betere. De koning van het plagiaat is een kunstenaar-charlatan die de imitatie verdedigt als instrument van schoonheid en kwetsbaarheid om zichzelf en kunst te cre\u00ebren.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2005-01-01",
    "publication_date_latest": "2005-01-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789085420460",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T12:30:45+00:00",
    "updated_at": "2025-11-05T00:03:57+00:00",
    "publisher": {
        "id": 149,
        "slug": "wpg-uitgevers-belgie-nv",
        "name": "WPG Uitgevers Belgie NV",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:29+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:47+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 23692,
            "slug": "j-fabre-2",
            "key_names": "Fabre",
            "names_before_key": "J.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "307",
            "created_at": "2025-09-19T12:30:45+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T12:30:45+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Geschiedenis van de tranen

en andere theaterteksten
ID 50278
Slug geschiedenis-van-de-tranen-j-fabre
Contributors
Author : J. Fabre
Annotation Als theatermaker gaat Jan Fabre steeds op zoek naar nieuwe beelden en vormen. Hier is een duizendkunstenaar aan het werk die geen uitdaging uit de weg gaat. De vier teksten die in Geschiedenis van de tranen worden samengebracht, vormen hier het beste bewijs van. ‘Wie zal de geschiedenis van de tranen schrijven?’ heeft Roland Barthes zich ooit afgevraagd. In ‘Geschiedenis van de tranen’ gaat Jan Fabre deze uitdaging aan. Sinds de jaren tachtig worden zijn voorstellingen gekleurd door een niet aflatende fascinatie voor de mogelijkheden en betekenissen van het menselijk lichaam. Fabre onderzoekt en ontrafelt in die voorstellingen de vele cultureel en historisch gevormde lagen die ons lichaamsbeeld bepalen. Ook het alom geprezen ‘Ik ben bloed’ gaat hierover. De monologen ‘De keizer van het verlies’ en ‘De koning van het plagiaat’ zijn door Fabre opgevat als twee manifesten over kunst en de positie van de kunstenaar in de wereld. De keizer van het verlies is een kunstenaar-clown die nee durft zeggen tegen het systeem en hunkert naar het betere. De koning van het plagiaat is een kunstenaar-charlatan die de imitatie verdedigt als instrument van schoonheid en kwetsbaarheid om zichzelf en kunst te creëren.
Description Als theatermaker gaat Jan Fabre steeds op zoek naar nieuwe beelden en vormen. Hier is een duizendkunstenaar aan het werk die geen uitdaging uit de weg gaat. De vier teksten die in Geschiedenis van de tranen worden samengebracht, vormen hier het beste bewijs van. <br/>‘Wie zal de geschiedenis van de tranen schrijven?’ heeft Roland Barthes zich ooit afgevraagd. In ‘Geschiedenis van de tranen’ gaat Jan Fabre deze uitdaging aan. Sinds de jaren tachtig worden zijn voorstellingen gekleurd door een niet aflatende fascinatie voor de mogelijkheden en betekenissen van het menselijk lichaam. Fabre onderzoekt en ontrafelt in die voorstellingen de vele cultureel en historisch gevormde lagen die ons lichaamsbeeld bepalen. Ook het alom geprezen ‘Ik ben bloed’ gaat hierover. De monologen ‘De keizer van het verlies’ en ‘De koning van het plagiaat’ zijn door Fabre opgevat als twee manifesten over kunst en de positie van de kunstenaar in de wereld. De keizer van het verlies is een kunstenaar-clown die nee durft zeggen tegen het systeem en hunkert naar het betere. De koning van het plagiaat is een kunstenaar-charlatan die de imitatie verdedigt als instrument van schoonheid en kwetsbaarheid om zichzelf en kunst te creëren.
Genres
Subjects
307 Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's NUR
NSTC
Publisher WPG Uitgevers Belgie NV
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2005-01-01
Publication date latest 2005-01-01
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789085420460 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!