Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 277569,
    "slug": "historisch-denken",
    "nstc": null,
    "title": "Historisch denken",
    "subtitle": "basisboek voor de vakdocent",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Het vak geschiedenis bestudeert een werkelijkheid die niet meer bestaat. Wie beelden van die werkelijkheid ontwerpt, houdt rekening met de verschillen tussen heden en verleden en doet recht aan hetgeen mensen vroeger normaal en waardevol vonden. Uit dit 'historisch besef' vloeien denk- en redeneerwijzen voort die in Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent op overzichtelijke en heldere wijze worden besproken. Omdat deze denk- en redeneerwijzen in het voortgezet onderwijs deel uitmaken van het examenprogramma geschiedenis, is Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent een onmisbaar studieboek voor de toekomstige geschiedenisleraar en een handzaam naslagwerk voor de zittende leraar.<br/><br/>Het boek bevat:<br/>* Veel voorbeelden die de theorie begrijpelijk en gemakkelijk overdraagbaar maken.<br/>* Studievragen die de lezer attenderen op de hoofdpunten van de tekst.<br/>* Teksten en opdrachten die een zinvolle toepassing van de theorie mogelijk maken.<br/>* Een rijke hoeveelheid illustraties.<br/><br/>Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent is vernieuwd. De voorbeelden en literatuurlijst zijn geactualiseerd, de studievragen waar nodig aangepast en de toepassingsopdrachten achter in het boek bevatten nu verwijzingen naar de theorieparagrafen waarop ze betrekking hebben. De leesbaarheid is door de vernieuwde vormgeving sterk verbeterd.<br/><br/>De auteurs zijn historici en als docent verbonden aan de lerarenopleiding geschiedenis van de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Inholland en de Hogeschool Utrecht. Als lerarenopleiders misten ze een toegankelijk overzicht over historisch denken voor geschiedenisleraren. Met 'Historisch denken' willen ze in deze leemte voorzien. ",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 272,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2016-03-01",
    "publication_date_latest": "2016-03-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789023253808",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789023254751",
            "product_form": "EA"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:54+00:00",
    "updated_at": "2025-10-30T00:21:23+00:00",
    "publisher": {
        "id": 172,
        "slug": "koninklijke-van-gorcum-bv",
        "name": "Koninklijke Van Gorcum b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:29:16+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:08:05+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "688",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:54+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:54+00:00"
        }
    ]
}
        

Historisch denken

basisboek voor de vakdocent
ID 277569
Slug historisch-denken
Contributors
Annotation
Description Het vak geschiedenis bestudeert een werkelijkheid die niet meer bestaat. Wie beelden van die werkelijkheid ontwerpt, houdt rekening met de verschillen tussen heden en verleden en doet recht aan hetgeen mensen vroeger normaal en waardevol vonden. Uit dit 'historisch besef' vloeien denk- en redeneerwijzen voort die in Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent op overzichtelijke en heldere wijze worden besproken. Omdat deze denk- en redeneerwijzen in het voortgezet onderwijs deel uitmaken van het examenprogramma geschiedenis, is Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent een onmisbaar studieboek voor de toekomstige geschiedenisleraar en een handzaam naslagwerk voor de zittende leraar.<br/><br/>Het boek bevat:<br/>* Veel voorbeelden die de theorie begrijpelijk en gemakkelijk overdraagbaar maken.<br/>* Studievragen die de lezer attenderen op de hoofdpunten van de tekst.<br/>* Teksten en opdrachten die een zinvolle toepassing van de theorie mogelijk maken.<br/>* Een rijke hoeveelheid illustraties.<br/><br/>Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent is vernieuwd. De voorbeelden en literatuurlijst zijn geactualiseerd, de studievragen waar nodig aangepast en de toepassingsopdrachten achter in het boek bevatten nu verwijzingen naar de theorieparagrafen waarop ze betrekking hebben. De leesbaarheid is door de vernieuwde vormgeving sterk verbeterd.<br/><br/>De auteurs zijn historici en als docent verbonden aan de lerarenopleiding geschiedenis van de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool Inholland en de Hogeschool Utrecht. Als lerarenopleiders misten ze een toegankelijk overzicht over historisch denken voor geschiedenisleraren. Met 'Historisch denken' willen ze in deze leemte voorzien.
Genres
Subjects
688 Vaderlandse geschiedenis NUR
NSTC
Publisher Koninklijke Van Gorcum b.v.
Imprint
Language dut
Page count 272
Duration
Publication date first 2016-03-01
Publication date latest 2016-03-01
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789023253808 (BC)
  • ISBN: 9789023254751 (EA)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!