Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 313622,
    "slug": "invloed-robert-b-cialdini",
    "nstc": null,
    "title": "Invloed",
    "subtitle": "de zes geheimen van het overtuigen",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Mechanismen en technieken Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen? De sleutelprikkel Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel. Het geheim van succesvol overtuigen Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe be&iuml;nvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt: wederkerigheid; consistentie; sociaal bewijs; sympathie; autoriteit; schaarste. Herziene editie In deze vijfde, herziene editie onderzoekt Cialdini onder meer: de werking van invloed in andere culturen; de rol van het internet en andere nieuwe technologie&euml;n; recente maatschappelijke ontwikkelingen, zoals toenemend excessief geweld. Voor wie? Iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.</p>",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 300,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2017-01-26",
    "publication_date_latest": "2017-01-26",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789024404728",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:16:38+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:24:38+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 186723,
            "slug": "robert-b-cialdini",
            "key_names": "Cialdini",
            "names_before_key": "Robert B.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "801",
            "created_at": "2025-09-19T13:16:38+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:16:38+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Invloed

de zes geheimen van het overtuigen
ID 313622
Slug invloed-robert-b-cialdini
Contributors
Author : Robert B. Cialdini
Annotation
Description <p>Mechanismen en technieken Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen? De sleutelprikkel Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel. Het geheim van succesvol overtuigen Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe be&iuml;nvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt: wederkerigheid; consistentie; sociaal bewijs; sympathie; autoriteit; schaarste. Herziene editie In deze vijfde, herziene editie onderzoekt Cialdini onder meer: de werking van invloed in andere culturen; de rol van het internet en andere nieuwe technologie&euml;n; recente maatschappelijke ontwikkelingen, zoals toenemend excessief geweld. Voor wie? Iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.</p>
Bestseller 60
Genres
Subjects
801 Management algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 300
Duration
Publication date first 2017-01-26
Publication date latest 2017-01-26
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789024404728 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!