Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 260036,
    "slug": "kijk-op-de-middeleeuwen",
    "nstc": null,
    "title": "Kijk op de Middeleeuwen",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Wetenschappers, acteurs, koks, striptekenaars, leraren, reclamemakers, auteurs... Ze hebben allemaal hun eigen kijk op de Middeleeuwen. Talloze restaurants adverteren met speciale Middeleeuwen-arrangementen. In strips, op het toneel, in de film en in computerspelletjes worden de Middeleeuwen vaak clich\u00e9matig opgevoerd. Welke beelden worden gepresenteerd en wat wil men daarmee overbrengen? Hoe komen deze mensen aan hun idee\u00ebn? En waar associeert een doorsnee publiek het begrip 'Middeleeuwen' mee? Een straatenqu\u00eate gehouden door de redactie van Madoc laat opmerkelijke verschillen zien tussen de associaties van Nederlanders en Vlamingen. In dit themanummer worden verschillende aspecten van de beeldvorming ten aanzien van de Middeleeuwen in kaart gebracht.<br />Inhoud: REDACTIE, Kijk op de Middeleeuwen   ERWIN MANTINGH, Plunko, anti-held in een boze Andere Wereld. Middeleeuwenbeeldvorming in de lachspiegel van Drs. P   FRANK BRANDSMA, De Doe-het-zelfMiddeleeuwen in computer games (RPG en RTS)   FROUKE SCHRIJVER, Lering en vermaak? De Middeleeuwen in het voorgezet onderwijs   Interview: Fokke en Sukke. Over middeleeuwse humor in een hededaags jasje. Interview met Jean-Marc van Tol   KAREL MAARTENSE, Brutaal, romantisch, avontuurlijk en onweerstaanbaar sexy   JOHANNA MARIA VAN WINTER, Kluiven in een keldergewelf. Prototype van een middeleeuwse maaltijd in hedendaags perspectief?   BARTHO BRAAT, Liefde, jaloezie, verraad, dood. De burggravin van Vergi: van tekst naar voorrstelling   JOB WESTSTRATE, De Hanze, historisch fenomeen en city marketing tool   HERMAN PLEIJ, De echte Middeleeuwen hebben nooit bestaan<br />",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 92,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2009-05-09",
    "publication_date_latest": "2009-05-09",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789087040666",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:03:13+00:00",
    "updated_at": "2025-11-09T00:19:59+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1281,
        "slug": "uitgeverij-verloren-bv",
        "name": "Uitgeverij Verloren b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:33:26+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:04+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "694",
            "created_at": "2025-09-19T13:03:13+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:03:13+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Kijk op de Middeleeuwen

ID 260036
Slug kijk-op-de-middeleeuwen
Contributors
Annotation
Description Wetenschappers, acteurs, koks, striptekenaars, leraren, reclamemakers, auteurs... Ze hebben allemaal hun eigen kijk op de Middeleeuwen. Talloze restaurants adverteren met speciale Middeleeuwen-arrangementen. In strips, op het toneel, in de film en in computerspelletjes worden de Middeleeuwen vaak clichématig opgevoerd. Welke beelden worden gepresenteerd en wat wil men daarmee overbrengen? Hoe komen deze mensen aan hun ideeën? En waar associeert een doorsnee publiek het begrip 'Middeleeuwen' mee? Een straatenquête gehouden door de redactie van Madoc laat opmerkelijke verschillen zien tussen de associaties van Nederlanders en Vlamingen. In dit themanummer worden verschillende aspecten van de beeldvorming ten aanzien van de Middeleeuwen in kaart gebracht.<br />Inhoud: REDACTIE, Kijk op de Middeleeuwen ERWIN MANTINGH, Plunko, anti-held in een boze Andere Wereld. Middeleeuwenbeeldvorming in de lachspiegel van Drs. P FRANK BRANDSMA, De Doe-het-zelfMiddeleeuwen in computer games (RPG en RTS) FROUKE SCHRIJVER, Lering en vermaak? De Middeleeuwen in het voorgezet onderwijs Interview: Fokke en Sukke. Over middeleeuwse humor in een hededaags jasje. Interview met Jean-Marc van Tol KAREL MAARTENSE, Brutaal, romantisch, avontuurlijk en onweerstaanbaar sexy JOHANNA MARIA VAN WINTER, Kluiven in een keldergewelf. Prototype van een middeleeuwse maaltijd in hedendaags perspectief? BARTHO BRAAT, Liefde, jaloezie, verraad, dood. De burggravin van Vergi: van tekst naar voorrstelling JOB WESTSTRATE, De Hanze, historisch fenomeen en city marketing tool HERMAN PLEIJ, De echte Middeleeuwen hebben nooit bestaan<br />
Bestseller 60
Genres
Subjects
694 Cultuur- en mentaliteitsgeschiedenis NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Verloren b.v.
Imprint
Language dut
Page count 92
Duration
Publication date first 2009-05-09
Publication date latest 2009-05-09
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789087040666 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!