Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 510051,
    "slug": "kroniek-van-de-tour-de-france-jeroen-visbeek",
    "nstc": null,
    "title": "Kroniek van de Tour de France",
    "subtitle": "Het spectaculaire huwelijk tussen sport en commercie",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "De sportieve en organisatorische geschiedenis van de Tour de France verteld met twaalf levensfases.",
    "description": "De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel. Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema\u2019s, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik. <br />Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 162,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2025-03-24",
    "publication_date_latest": "2025-03-24",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789083240916",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "hebban_rank": null,
    "created_at": "2025-09-19T14:38:42+00:00",
    "updated_at": "2025-11-14T03:54:36+00:00",
    "publisher": {
        "id": 7207,
        "slug": "uitgeverij-zodiak-2",
        "name": "Uitgeverij Zodiak",
        "gau": false,
        "created_at": "2025-09-19T13:38:28+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:08+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 316586,
            "slug": "jeroen-visbeek-2",
            "key_names": "Visbeek",
            "names_before_key": "Jeroen",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "480",
            "created_at": "2025-09-19T14:38:42+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:38:42+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Kroniek van de Tour de France

Het spectaculaire huwelijk tussen sport en commercie
ID 510051
Slug kroniek-van-de-tour-de-france-jeroen-visbeek
Contributors
Author : Jeroen Visbeek
Annotation De sportieve en organisatorische geschiedenis van de Tour de France verteld met twaalf levensfases.
Description De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel. Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema’s, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik. <br />Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.
Bestseller 60
Genres
Subjects
480 Sport en spel algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Zodiak
Imprint
Language dut
Page count 162
Duration
Publication date first 2025-03-24
Publication date latest 2025-03-24
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789083240916 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!