Unbidan
Acme Inc.
An error occurred
  • Request ist not authorized. Maybe your session has been expired. Please log in again.
            {
    "id": 482246,
    "slug": "kunst-marcheert-altijd-ruurd-mulder",
    "nstc": null,
    "title": "Kunst marcheert altijd",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "De kunstwereld heeft van oudsher een hoog nieuwe-kleren-van-de-keizer-gehalte. De oh's en ah's zijn niet van de lucht, terwijl het getoonde daar niet altijd aanleiding toe geeft. Niet de artistieke kwaliteit, maar de naam en reputatie van de maker lijken de doorslag te geven als het gaat om de waardebepaling van kunst.\n\nHoe dood ze ook mogen zijn, beroemd kunstenaars zijn als rocksterren. Hun werk wordt voor miljoenen verhandeld,  voor hun schilderijen staan mensen massaal in de rij en zo ongeveer ieder denkbaar object is wel bedrukt met beelden die ooit in ateliers zijn ontstaan. Topkunst is inmiddels meer dan interessant. 'Artists are the biggest brands.' Maar de kunstenaarsroem komt niet zomaar tot stand en dat roept vragen op. Heeft bijvoorbeeld het Van Gogh Museum een Vincent-light gecre\u00eberd? Kan het Rijksmuseum ook een kopie van De Vaandeldrager aan de muur hangen? En kunnen commerci\u00eble inzichten iets betekenen voor de achtergesteld positie van vrouwelijke kunstenaars?\n\nRuurd Mulder biedt een onverwachte kijk op kunst, vanuit de gezichtshoek van de marketing en positionering van een merk. Zijn boek geeft de naar beeldende kunst nieuwsgierige lezer - veelgebruiker of aarzelend museumbezoeker - waardevolle nieuwe inzichten.\n\nRuurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan de opleiding Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam. Eerder publiceerde hij onder meer De kunst van cultuurmarketing en Schandalen in de kunst.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 192,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2023-01-01",
    "publication_date_latest": "2023-01-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T14:31:37+00:00",
    "updated_at": "2025-11-13T00:41:13+00:00",
    "publisher": {
        "id": 7705,
        "slug": "walburg-pers",
        "name": "Walburg Pers",
        "gau": false,
        "created_at": "2025-09-19T13:43:54+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:22+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Kunst marcheert altijd

ID 482246
Slug kunst-marcheert-altijd-ruurd-mulder
Contributors
Annotation
Description De kunstwereld heeft van oudsher een hoog nieuwe-kleren-van-de-keizer-gehalte. De oh's en ah's zijn niet van de lucht, terwijl het getoonde daar niet altijd aanleiding toe geeft. Niet de artistieke kwaliteit, maar de naam en reputatie van de maker lijken de doorslag te geven als het gaat om de waardebepaling van kunst. Hoe dood ze ook mogen zijn, beroemd kunstenaars zijn als rocksterren. Hun werk wordt voor miljoenen verhandeld, voor hun schilderijen staan mensen massaal in de rij en zo ongeveer ieder denkbaar object is wel bedrukt met beelden die ooit in ateliers zijn ontstaan. Topkunst is inmiddels meer dan interessant. 'Artists are the biggest brands.' Maar de kunstenaarsroem komt niet zomaar tot stand en dat roept vragen op. Heeft bijvoorbeeld het Van Gogh Museum een Vincent-light gecreƫerd? Kan het Rijksmuseum ook een kopie van De Vaandeldrager aan de muur hangen? En kunnen commerciƫle inzichten iets betekenen voor de achtergesteld positie van vrouwelijke kunstenaars? Ruurd Mulder biedt een onverwachte kijk op kunst, vanuit de gezichtshoek van de marketing en positionering van een merk. Zijn boek geeft de naar beeldende kunst nieuwsgierige lezer - veelgebruiker of aarzelend museumbezoeker - waardevolle nieuwe inzichten. Ruurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan de opleiding Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam. Eerder publiceerde hij onder meer De kunst van cultuurmarketing en Schandalen in de kunst.
Bestseller 60
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher Walburg Pers
Imprint
Language dut
Page count 192
Duration
Publication date first 2023-01-01
Publication date latest 2023-01-01
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!