Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 358646,
    "slug": "lesson-study-kijken-naar-leerlingen-kathy-hoopmann",
    "nstc": null,
    "title": "Lesson Study - Kijken naar leerlingen",
    "subtitle": "kijken naar leerlingen : een professionaliseringsaanpak voor het basisonderwijs",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Lesson Study is een krachtige professionaliseringsaanpak voor leerkrachten, die wereldwijd steeds populairder wordt. Met Lesson Study gaan leerkrachten praktisch aan de slag rondom een vraag over het dagelijkse lesgeven. De rode draad: kijk naar leerlingen en leer van hen.\n \nLesson Study is een cyclisch proces, waarbij een groepje leerkrachten samen een les nauwgezet voorbereidt. De les wordt gegeven, geobserveerd, ge\u00ebvalueerd en bijgesteld, om hem opnieuw te geven en te observeren. Er wordt steeds gelet op enkele specifieke leerlingen: Wat doen zij? Leren ze wat we hun tijdens deze les willen leren? De opbrengst is niet alleen een betere les, maar ook een betere samenwerking en een professionele dialoog. Leerkrachten voeren inspirerende gesprekken over dat waar het om draait: het leren van leerlingen.\n\nDit praktijkgerichte boek geeft \u2013 naast theorie \u2013 concreet weer hoe je de Lesson Study-cyclus in het basisonderwijs stap voor stap doorloopt. Ook wordt ingezoomd op een aantal belangrijke leerkrachtvaardigheden, zoals het leren van leerlingen zichtbaar maken en observeren. Het is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, directeuren en andere ge\u00efnteresseerden.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2019-11-30",
    "publication_date_latest": "2019-12-18",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789492525772",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:28:14+00:00",
    "updated_at": "2025-11-11T00:29:11+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1930,
        "slug": "uitgeverij-pica",
        "name": "Uitgeverij Pica",
        "created_at": "2025-09-19T12:42:53+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:12:30+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 219737,
            "slug": "kathy-hoopmann-2",
            "key_names": "Hoopmann",
            "names_before_key": "Kathy",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:28:14+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:28:14+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Lesson Study - Kijken naar leerlingen

kijken naar leerlingen : een professionaliseringsaanpak voor het basisonderwijs
ID 358646
Slug lesson-study-kijken-naar-leerlingen-kathy-hoopmann
Contributors
Author : Kathy Hoopmann
Annotation
Description Lesson Study is een krachtige professionaliseringsaanpak voor leerkrachten, die wereldwijd steeds populairder wordt. Met Lesson Study gaan leerkrachten praktisch aan de slag rondom een vraag over het dagelijkse lesgeven. De rode draad: kijk naar leerlingen en leer van hen. Lesson Study is een cyclisch proces, waarbij een groepje leerkrachten samen een les nauwgezet voorbereidt. De les wordt gegeven, geobserveerd, geëvalueerd en bijgesteld, om hem opnieuw te geven en te observeren. Er wordt steeds gelet op enkele specifieke leerlingen: Wat doen zij? Leren ze wat we hun tijdens deze les willen leren? De opbrengst is niet alleen een betere les, maar ook een betere samenwerking en een professionele dialoog. Leerkrachten voeren inspirerende gesprekken over dat waar het om draait: het leren van leerlingen. Dit praktijkgerichte boek geeft – naast theorie – concreet weer hoe je de Lesson Study-cyclus in het basisonderwijs stap voor stap doorloopt. Ook wordt ingezoomd op een aantal belangrijke leerkrachtvaardigheden, zoals het leren van leerlingen zichtbaar maken en observeren. Het is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, directeuren en andere geïnteresseerden.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Pica
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2019-11-30
Publication date latest 2019-12-18
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789492525772 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!