Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 349573,
    "slug": "medierend-leren-emiel-van-doorn",
    "nstc": null,
    "title": "Medi\u00ebrend leren",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Medi\u00ebrend leren gaat uit van het principe dat iedereen zich kan onwikkelen\nIedereen heeft, ongeacht intelligentie of handicap, altijd ruimte om zich (verder) te ontwikkelen. Medi\u00ebrend leren gaat uit van dit principe. Deze term uit de positieve ontwikkelingspsychologie is de rode draad in dit basisboek en geeft leerkrachten, begeleiders en hulpverleners een fris perspectief op het opvoeden, begeleiden en onderwijzen van kinderen en volwassenen.\n\n \n\nBij medi\u00ebrend leren ligt de focus op de persoon, niet de stoornis\nIn Medi\u00ebrend leren bepleiten de auteurs dat er oog moet zijn voor het samenspel van de kwaliteiten en de gebreken die een individu bezit. Vestig de aandacht niet langer alleen op de stoornis of het 'etiket', maar beschouw de persoon in zijn of haar totaliteit. Begeleid de leerling of cli\u00ebnt zo dat hij of zij de ruimte, energie en durf heeft om zich te ontwikkelen.\n\n \n\nVernieuwde uitgave Medi\u00ebrend leren\nDeze vernieuwde uitgave bevat diverse uitbreidingen. Zo wordt de relatie tussen de cognitieve vaardigheden, executieve functies en metacognitie beschreven. Tevens biedt het een update van de tools en handvatten, zoals een tool om (spel-)materialen te analyseren ten behoeve van het denkvermogen.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2019-03-28",
    "publication_date_latest": "2019-03-28",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789024400539",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:25:56+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:28:16+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 213327,
            "slug": "emiel-van-doorn-2",
            "key_names": "Doorn",
            "names_before_key": "Emiel",
            "prefix_to_key": "van",
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 213328,
            "slug": "floor-van-loo-2",
            "key_names": "Loo",
            "names_before_key": "Floor",
            "prefix_to_key": "van",
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:25:56+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:25:56+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Mediërend leren

ID 349573
Slug medierend-leren-emiel-van-doorn
Contributors
Author : Emiel van Doorn
Author : Floor van Loo
Annotation
Description Mediërend leren gaat uit van het principe dat iedereen zich kan onwikkelen Iedereen heeft, ongeacht intelligentie of handicap, altijd ruimte om zich (verder) te ontwikkelen. Mediërend leren gaat uit van dit principe. Deze term uit de positieve ontwikkelingspsychologie is de rode draad in dit basisboek en geeft leerkrachten, begeleiders en hulpverleners een fris perspectief op het opvoeden, begeleiden en onderwijzen van kinderen en volwassenen. Bij mediërend leren ligt de focus op de persoon, niet de stoornis In Mediërend leren bepleiten de auteurs dat er oog moet zijn voor het samenspel van de kwaliteiten en de gebreken die een individu bezit. Vestig de aandacht niet langer alleen op de stoornis of het 'etiket', maar beschouw de persoon in zijn of haar totaliteit. Begeleid de leerling of cliënt zo dat hij of zij de ruimte, energie en durf heeft om zich te ontwikkelen. Vernieuwde uitgave Mediërend leren Deze vernieuwde uitgave bevat diverse uitbreidingen. Zo wordt de relatie tussen de cognitieve vaardigheden, executieve functies en metacognitie beschreven. Tevens biedt het een update van de tools en handvatten, zoals een tool om (spel-)materialen te analyseren ten behoeve van het denkvermogen.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2019-03-28
Publication date latest 2019-03-28
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789024400539 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!