Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 323904,
    "slug": "megafoonpolitiek-kaj-leers",
    "nstc": null,
    "title": "Megafoonpolitiek",
    "subtitle": "hoe politieke partijen ons proberen te be\u00efnvloeden",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Politici proberen in de jacht op stemmen het beeld dat kiezers van hen hebben te be\u00efnvloeden. Dat gaat vaak beschaafd en doordacht, maar soms gebeurt het ook ronduit roekeloos, met grote gevolgen voor zowel de politici<br />zelf als het hele land.<br />Aan de hand van recente voorbeelden, zoals de brexit, de opkomst van Donald Trump en de chaos in de Amerikaanse politiek, geeft Megafoonpolitiek inzicht in hoe partijen het beeld van kiezers over politici proberen te sturen en wat daarvan de gevolgen zijn. Framing en andere specifieke vormen van communicatie kunnen leiden tot een bepaalde weergave van de realiteit die uiteindelijk de betrokken politici zelf gijzelt.<br />In 'Megafoonpolitiek' krijgt de lezer een verhelderend kijkje achter de schermen en ontdekt welke strategie\u00ebn de partijen, de campagnebureaus en de communicatiespecialisten bedenken. Wat werkt wel en wat niet? Heeft men van tevoren een goed beeld van de effecten en gevolgen? Hoe kan politiek opportunisme zich uiteindelijk ongenadig tegen de eigen partij keren? Kaj Leers laat zien dat het soms beter zou zijn geweest als partijen hun trukendoos niet hadden opengetrokken.",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2018-02-12",
    "publication_date_latest": "2018-02-22",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789048540389",
            "product_form": "ED"
        },
        {
            "isbn": "9789462988361",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:19:10+00:00",
    "updated_at": "2025-11-03T00:25:56+00:00",
    "publisher": {
        "id": 106,
        "slug": "amsterdam-university-press-bv",
        "name": "Amsterdam University Press B.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:37+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:02+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 193957,
            "slug": "kaj-leers",
            "key_names": "Leers",
            "names_before_key": "Kaj",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "697",
            "created_at": "2025-09-19T13:19:10+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:19:10+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Megafoonpolitiek

hoe politieke partijen ons proberen te beïnvloeden
ID 323904
Slug megafoonpolitiek-kaj-leers
Contributors
Author : Kaj Leers
Annotation
Description Politici proberen in de jacht op stemmen het beeld dat kiezers van hen hebben te beïnvloeden. Dat gaat vaak beschaafd en doordacht, maar soms gebeurt het ook ronduit roekeloos, met grote gevolgen voor zowel de politici<br />zelf als het hele land.<br />Aan de hand van recente voorbeelden, zoals de brexit, de opkomst van Donald Trump en de chaos in de Amerikaanse politiek, geeft Megafoonpolitiek inzicht in hoe partijen het beeld van kiezers over politici proberen te sturen en wat daarvan de gevolgen zijn. Framing en andere specifieke vormen van communicatie kunnen leiden tot een bepaalde weergave van de realiteit die uiteindelijk de betrokken politici zelf gijzelt.<br />In 'Megafoonpolitiek' krijgt de lezer een verhelderend kijkje achter de schermen en ontdekt welke strategieën de partijen, de campagnebureaus en de communicatiespecialisten bedenken. Wat werkt wel en wat niet? Heeft men van tevoren een goed beeld van de effecten en gevolgen? Hoe kan politiek opportunisme zich uiteindelijk ongenadig tegen de eigen partij keren? Kaj Leers laat zien dat het soms beter zou zijn geweest als partijen hun trukendoos niet hadden opengetrokken.
Genres
Subjects
697 Politieke geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen NUR
NSTC
Publisher Amsterdam University Press B.V.
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2018-02-12
Publication date latest 2018-02-22
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789048540389 (ED)
  • ISBN: 9789462988361 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!