Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 250268,
    "slug": "middeleeuwse-communicatie",
    "nstc": null,
    "title": "Middeleeuwse communicatie",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen.\n\nInhoud: Redactioneel   MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding   Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes    DESIREE SCHOLTEN, Spionage   ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur   Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches    JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen?   Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek   JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes   MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden   Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding   LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebu?nus en de lezer   Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard   ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 96,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2013-03-27",
    "publication_date_latest": "2013-03-27",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789087043551",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:00:31+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:18:37+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1281,
        "slug": "uitgeverij-verloren-bv",
        "name": "Uitgeverij Verloren b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:33:26+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:04+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "684",
            "created_at": "2025-09-19T13:00:31+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:00:31+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Middeleeuwse communicatie

ID 250268
Slug middeleeuwse-communicatie
Contributors
Annotation
Description Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen. Inhoud: Redactioneel MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes DESIREE SCHOLTEN, Spionage ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen? Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebu?nus en de lezer Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen
Bestseller 60
Genres
Subjects
684 Middeleeuwen (500-1500) NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Verloren b.v.
Imprint
Language dut
Page count 96
Duration
Publication date first 2013-03-27
Publication date latest 2013-03-27
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789087043551 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!