Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 272750,
    "slug": "mindful-communiceren-voor-hulpverleners-pieternel-dijkstra",
    "nstc": null,
    "title": "Mindful communiceren voor hulpverleners",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Mensen communiceren vaak gedachteloos. Pas in een lastige situatie worden ze 'wakker' en beseffen ze wat ze precies zeggen en hoe. In de relatie tussen hulpverlener en cli\u00ebnt volstaat gedachteloze communicatie niet: deze kan zorgen voor onbegrip, stress en ergernissen. \n\nJuist in de hulpverlening, waar het succes van de behandeling voor een groot deel afhankelijk is van een goede communicatie tussen hulpverlener en cli\u00ebnt, is mindful communiceren dan ook belangrijk. Dit houdt in dat een hulpverlener zijn reactie baseert op de informatie die in het 'hier en nu' op hem afkomt. De communicatie raakt minder vertroebeld door emoties, (voor)oordelen of onrealistische verwachtingen. Zo wordt het voor de hulpverlener duidelijker wat de cli\u00ebnt w\u00e9rkelijk bedoelt. De cli\u00ebnt ervaart meer begrip en erkenning en het versterkt de empathie van de hulpverlener, wat het hulpverleningsproces ten goede komt.\n \nPieternel Dijkstra laat in Mindful communiceren voor hulpverleners zien hoe je met aandacht kunt communiceren. Hiervoor gebruikt zij technieken uit de mindfulness en de Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Dijkstra combineert wetenschappelijke kennis uit de communicatieleer en de psychologie met praktische adviezen en casu\u00efstiek. \n",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 110,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2014-11-20",
    "publication_date_latest": "2014-11-21",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789461275776",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:20:48+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161155,
            "slug": "pieternel-dijkstra-2",
            "key_names": "Dijkstra",
            "names_before_key": "Pieternel",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Mindful communiceren voor hulpverleners

ID 272750
Slug mindful-communiceren-voor-hulpverleners-pieternel-dijkstra
Contributors
Author : Pieternel Dijkstra
Annotation
Description Mensen communiceren vaak gedachteloos. Pas in een lastige situatie worden ze 'wakker' en beseffen ze wat ze precies zeggen en hoe. In de relatie tussen hulpverlener en cliënt volstaat gedachteloze communicatie niet: deze kan zorgen voor onbegrip, stress en ergernissen. Juist in de hulpverlening, waar het succes van de behandeling voor een groot deel afhankelijk is van een goede communicatie tussen hulpverlener en cliënt, is mindful communiceren dan ook belangrijk. Dit houdt in dat een hulpverlener zijn reactie baseert op de informatie die in het 'hier en nu' op hem afkomt. De communicatie raakt minder vertroebeld door emoties, (voor)oordelen of onrealistische verwachtingen. Zo wordt het voor de hulpverlener duidelijker wat de cliënt wérkelijk bedoelt. De cliënt ervaart meer begrip en erkenning en het versterkt de empathie van de hulpverlener, wat het hulpverleningsproces ten goede komt. Pieternel Dijkstra laat in Mindful communiceren voor hulpverleners zien hoe je met aandacht kunt communiceren. Hiervoor gebruikt zij technieken uit de mindfulness en de Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Dijkstra combineert wetenschappelijke kennis uit de communicatieleer en de psychologie met praktische adviezen en casuïstiek.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 110
Duration
Publication date first 2014-11-20
Publication date latest 2014-11-21
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789461275776 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!