Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 257867,
    "slug": "naar-een-school-voor-de-gereformeerde-gezindte-ac-rosendaal",
    "nstc": null,
    "title": "Naar een school voor de gereformeerde gezindte",
    "subtitle": "het christelijke onderwijsconcept van het Gereformeerd Schoolverband (1868-1971)",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Vanaf de oprichting in 1868 heeft het Gereformeerd Schoolonderwijs (vanaf 1906 Gereformeerd Schoolverband) een substanti  bij-drage geleverd aan de emancipatie van het gereformeerde volksdeel in Nederland. Aanvankelijk richtte het GSO zich op de positionering van de eigen scholen in religieus opzicht. Daarnaast hield men zich vooral bezig met de opleiding van gereformeerde onderwijzers en de professionalisering van het onderwijzersberoep en met de pedagogisch-didactische profilering van de vereniging. Men werkte aan het instellen van een leerstoel voor gereformeerde pedagogiek, de vormgeving van een christelijke leerplanontwikkeling en het instellen van eigen schoolvisitatie.<br />In dit boek laat Andr osendaal zien, dat het onderwijsnetwerk van de gereformeerde 'Schulm er' - in nauwe samenwerking met de christelijke onderwijsvoormannen en VU hoogleraren J. Woltjer, H. Bavinck en J. Waterink - een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het handen en voeten geven aan de hierboven genoemde ontwikkelingen.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 288,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2006-06-14",
    "publication_date_latest": "2006-06-14",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789065509222",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:02:37+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:19:21+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1281,
        "slug": "uitgeverij-verloren-bv",
        "name": "Uitgeverij Verloren b.v.",
        "created_at": "2025-09-19T12:33:26+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:04+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 147916,
            "slug": "ac-rosendaal",
            "key_names": "Rosendaal",
            "names_before_key": "A.C.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T13:02:37+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:02:37+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Naar een school voor de gereformeerde gezindte

het christelijke onderwijsconcept van het Gereformeerd Schoolverband (1868-1971)
ID 257867
Slug naar-een-school-voor-de-gereformeerde-gezindte-ac-rosendaal
Contributors
Author : A.C. Rosendaal
Annotation
Description Vanaf de oprichting in 1868 heeft het Gereformeerd Schoolonderwijs (vanaf 1906 Gereformeerd Schoolverband) een substanti bij-drage geleverd aan de emancipatie van het gereformeerde volksdeel in Nederland. Aanvankelijk richtte het GSO zich op de positionering van de eigen scholen in religieus opzicht. Daarnaast hield men zich vooral bezig met de opleiding van gereformeerde onderwijzers en de professionalisering van het onderwijzersberoep en met de pedagogisch-didactische profilering van de vereniging. Men werkte aan het instellen van een leerstoel voor gereformeerde pedagogiek, de vormgeving van een christelijke leerplanontwikkeling en het instellen van eigen schoolvisitatie.<br />In dit boek laat Andr osendaal zien, dat het onderwijsnetwerk van de gereformeerde 'Schulm er' - in nauwe samenwerking met de christelijke onderwijsvoormannen en VU hoogleraren J. Woltjer, H. Bavinck en J. Waterink - een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het handen en voeten geven aan de hierboven genoemde ontwikkelingen.
Bestseller 60
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Verloren b.v.
Imprint
Language dut
Page count 288
Duration
Publication date first 2006-06-14
Publication date latest 2006-06-14
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789065509222 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!