Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 297744,
    "slug": "nazi-soundscapes-carolyn-birdsall",
    "nstc": null,
    "title": "Nazi soundscapes",
    "subtitle": "sound, technology and urban space in Germany, 1933-1945",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "Na de formatie van de NSDAP in de jaren '20 werden verschillende vormen van geluid (stem, ruis, stilte, populaire muziek) en mediatechnologie\u00ebn (radio- en luidsprekersystemen) ingezet voor hun politieke programma. Vanuit de historisch invalshoek van het stedelijke 'soundscape' van D\u00fcsseldorf, onderzoekt de auteur de productie en receptie van deze geluiden en technologie\u00ebn. Nazi Soundscapes brengt in kaart hoe het politieke bestel de stedelijke ruimte en identiteitsformatie van burgers door middel van geluid be\u00efnvloedt. Het geeft een kritisch perspectief op zowel visuele als auditieve manieren van controle en discipline, in het bijzonder bij uitsluiting en geweld tijdens het nationaal-socialisme (1933-1945). Nazi Soundscapes geeft een fascinerende kijk op de culturele betekenis van geluid tussen de jaren twintig en veertig. Een essentieel boek voor lezers met een interesse in de Duitse politieke cultuur, moderne media en stedelijke geschiedenis. Luister \"http://soundclips.humanities.uva.nl/\">hier naar de geluidsfragmenten die in het boek worden besproken. Deze titel is onderdeel van de OAPEN Library - http://www.oapen.org.",
    "description": "Na de formatie van de NSDAP in de jaren '20 werden verschillende vormen van geluid (stem, ruis, stilte, populaire muziek) en mediatechnologie\u00ebn (radio- en luidsprekersystemen) ingezet voor hun politieke programma. Vanuit de historisch invalshoek van het stedelijke 'soundscape' van D\u00fcsseldorf, onderzoekt de auteur de productie en receptie van deze geluiden en technologie\u00ebn. Nazi Soundscapes brengt in kaart hoe het politieke bestel de stedelijke ruimte en identiteitsformatie van burgers door middel van geluid be\u00efnvloedt. Het geeft een kritisch perspectief op zowel visuele als auditieve manieren van controle en discipline, in het bijzonder bij uitsluiting en geweld tijdens het nationaal-socialisme (1933-1945). Nazi Soundscapes geeft een fascinerende kijk op de culturele betekenis van geluid tussen de jaren twintig en veertig. Een essentieel boek voor lezers met een interesse in de Duitse politieke cultuur, moderne media en stedelijke geschiedenis. Luister \"http://soundclips.humanities.uva.nl/\">hier naar de geluidsfragmenten die in het boek worden besproken. Deze titel is onderdeel van de OAPEN Library - http://www.oapen.org. Carolyn Birdsall is universitair docent mediastudies aan de Universiteit van Amsterdam. Haar publicaties en onderzoek richten zich op media en culturele geschiedenis, met bijzondere aandacht voor populaire muziek en radio, film en televisiegeluid, non-fictiegenres en stedelijke studies. Ze is co-redacteur van Sonic Mediations: Body, Sound, Technology (2008) and Inside Knowledge: (Un)Doing Ways of Knowing in the Humanities (2009).",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "eng",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 256,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2012-06-16",
    "publication_date_latest": "2012-06-16",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789089644268",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:12:35+00:00",
    "updated_at": "2025-11-06T00:24:26+00:00",
    "publisher": {
        "id": 106,
        "slug": "amsterdam-university-press-bv",
        "name": "Amsterdam University Press B.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:37+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:02+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 176091,
            "slug": "carolyn-birdsall",
            "key_names": "Birdsall",
            "names_before_key": "Carolyn",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "686",
            "created_at": "2025-09-19T13:12:35+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:12:35+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Nazi soundscapes

sound, technology and urban space in Germany, 1933-1945
ID 297744
Slug nazi-soundscapes-carolyn-birdsall
Contributors
Author : Carolyn Birdsall
Annotation Na de formatie van de NSDAP in de jaren '20 werden verschillende vormen van geluid (stem, ruis, stilte, populaire muziek) en mediatechnologieën (radio- en luidsprekersystemen) ingezet voor hun politieke programma. Vanuit de historisch invalshoek van het stedelijke 'soundscape' van Düsseldorf, onderzoekt de auteur de productie en receptie van deze geluiden en technologieën. Nazi Soundscapes brengt in kaart hoe het politieke bestel de stedelijke ruimte en identiteitsformatie van burgers door middel van geluid beïnvloedt. Het geeft een kritisch perspectief op zowel visuele als auditieve manieren van controle en discipline, in het bijzonder bij uitsluiting en geweld tijdens het nationaal-socialisme (1933-1945). Nazi Soundscapes geeft een fascinerende kijk op de culturele betekenis van geluid tussen de jaren twintig en veertig. Een essentieel boek voor lezers met een interesse in de Duitse politieke cultuur, moderne media en stedelijke geschiedenis. Luister "http://soundclips.humanities.uva.nl/">hier naar de geluidsfragmenten die in het boek worden besproken. Deze titel is onderdeel van de OAPEN Library - http://www.oapen.org.
Description Na de formatie van de NSDAP in de jaren '20 werden verschillende vormen van geluid (stem, ruis, stilte, populaire muziek) en mediatechnologieën (radio- en luidsprekersystemen) ingezet voor hun politieke programma. Vanuit de historisch invalshoek van het stedelijke 'soundscape' van Düsseldorf, onderzoekt de auteur de productie en receptie van deze geluiden en technologieën. Nazi Soundscapes brengt in kaart hoe het politieke bestel de stedelijke ruimte en identiteitsformatie van burgers door middel van geluid beïnvloedt. Het geeft een kritisch perspectief op zowel visuele als auditieve manieren van controle en discipline, in het bijzonder bij uitsluiting en geweld tijdens het nationaal-socialisme (1933-1945). Nazi Soundscapes geeft een fascinerende kijk op de culturele betekenis van geluid tussen de jaren twintig en veertig. Een essentieel boek voor lezers met een interesse in de Duitse politieke cultuur, moderne media en stedelijke geschiedenis. Luister "http://soundclips.humanities.uva.nl/">hier naar de geluidsfragmenten die in het boek worden besproken. Deze titel is onderdeel van de OAPEN Library - http://www.oapen.org. Carolyn Birdsall is universitair docent mediastudies aan de Universiteit van Amsterdam. Haar publicaties en onderzoek richten zich op media en culturele geschiedenis, met bijzondere aandacht voor populaire muziek en radio, film en televisiegeluid, non-fictiegenres en stedelijke studies. Ze is co-redacteur van Sonic Mediations: Body, Sound, Technology (2008) and Inside Knowledge: (Un)Doing Ways of Knowing in the Humanities (2009).
Bestseller 60
Genres
Subjects
686 Moderne geschiedenis (1870-heden) NUR
NSTC
Publisher Amsterdam University Press B.V.
Imprint
Language eng
Page count 256
Duration
Publication date first 2012-06-16
Publication date latest 2012-06-16
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789089644268 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!