Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 418264,
    "slug": "netto-positief",
    "nstc": null,
    "title": "Netto positief",
    "subtitle": "hoe je een succesvol en duurzaam bedrijf cre\u00ebrt : door meer te geven dan te nemen",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<p>Het is niet langer de vraag of grote bedrijven moeten verduurzamen, maar hoe ze dat gaan doen. Nu de zeespiegel blijft stijgen, de biodiversiteit afneemt en de sociale ongelijkheid toeneemt, kan ook het bedrijfsleven niet langer wegkijken of de verantwoordelijkheid bij de overheid blijven leggen. Het bedrijfsleven moet het heft in eigen handen nemen. <br /> Paul Polman en Andrew Winston beschrijven, voor het eerst, belangrijke ervaringen van Unilever en andere mondiaal ondernemende pioniers: dat het je bedrijf winst kan opleveren door de wereldproblemen te helpen oplossen in plaats van ze te veroorzaken. Bedrijven moeten netto positief worden: door meer aan de wereld te geven dan ervan te nemen. Dit is geen utopisch verzinsel. Er zijn al genoeg moedige leiders die dit bewerkstelligen. Met een duidelijke visie zet Netto positief de principes en praktijken uiteen die zullen bijdragen aan de veranderingen en transformaties die de wereld zo hard nodig heeft.</p>",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2021-12-10",
    "publication_date_latest": "2021-12-10",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789044650488",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789044650945",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:44:30+00:00",
    "updated_at": "2025-10-29T00:34:30+00:00",
    "publisher": {
        "id": 213,
        "slug": "prometheus-uitgeverij",
        "name": "Prometheus, Uitgeverij",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:44+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 255988,
            "slug": "margareta-van-der-auwera",
            "key_names": "",
            "names_before_key": null,
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 255988,
            "slug": "margareta-van-der-auwera",
            "key_names": "",
            "names_before_key": null,
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "320",
            "created_at": "2025-09-19T13:44:30+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:44:30+00:00"
        }
    ]
}
        

Netto positief

hoe je een succesvol en duurzaam bedrijf creƫrt : door meer te geven dan te nemen
ID 418264
Slug netto-positief
Contributors
Author :
Author :
Annotation
Description <p>Het is niet langer de vraag of grote bedrijven moeten verduurzamen, maar hoe ze dat gaan doen. Nu de zeespiegel blijft stijgen, de biodiversiteit afneemt en de sociale ongelijkheid toeneemt, kan ook het bedrijfsleven niet langer wegkijken of de verantwoordelijkheid bij de overheid blijven leggen. Het bedrijfsleven moet het heft in eigen handen nemen. <br /> Paul Polman en Andrew Winston beschrijven, voor het eerst, belangrijke ervaringen van Unilever en andere mondiaal ondernemende pioniers: dat het je bedrijf winst kan opleveren door de wereldproblemen te helpen oplossen in plaats van ze te veroorzaken. Bedrijven moeten netto positief worden: door meer aan de wereld te geven dan ervan te nemen. Dit is geen utopisch verzinsel. Er zijn al genoeg moedige leiders die dit bewerkstelligen. Met een duidelijke visie zet Netto positief de principes en praktijken uiteen die zullen bijdragen aan de veranderingen en transformaties die de wereld zo hard nodig heeft.</p>
Genres
Subjects
320 Literaire non-fictie algemeen NUR
NSTC
Publisher Prometheus, Uitgeverij
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2021-12-10
Publication date latest 2021-12-10
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789044650488 (BC)
  • ISBN: 9789044650945 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!