Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 270996,
    "slug": "nld-theorie-en-aanpak-in-het-basisonderwijs-amhl-serlier-van-den-bergh",
    "nstc": null,
    "title": "NLD Theorie en aanpak in het basisonderwijs",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "NLD is de Engelse afkorting van Non?verbal Learning Disabilities, in het Nederlands 'non?verbale leerstoornissen'. Kinderen met NLD kunnen informatie beter verwerken wanneer ze die horen dan wanneer ze die moeten zien of voelen. Vijf procent van de kinderen in het basisonderwijs heeft NLD.\n\nNLD op school\nOp school uit NLD zich vaak in specifieke leerproblemen: een onverklaarbaar verschil tussen goede prestaties bij technisch lezen en spellen en steeds slechtere prestaties bij rekenen en begrijpend lezen. In de dagelijkse praktijk vallen kinderen met NLD op doordat ze verbaal sterk zijn. Ook zijn ze nogal eens onhandig, gaat het met vriendjes niet altijd goed en vermijden ze onbekende situaties. \n\n\nBegeleiding\nOm uitval te voorkomen is het belangrijk om kinderen met NLD vroeg te signaleren en te begeleiden. Kinderen met NLD hebben een hele eigen leerstijl: eerst het raatje, dan het plaatje. Leerkrachten kunnen in de klas rekenin g houden met hun specifieke manier van informatie verwerken. \n\n\nTheorie en aanpak\nIn het eerste theoretische deel wordt de kenmerkende ontwikkeling beschreven. Het tweede praktische deel gaat over de begeleiding en de leermaterialen waarmee de tekorten kunnen worden aangepakt.",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 99,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2006-10-14",
    "publication_date_latest": "2006-10-14",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789031348916",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
    "updated_at": "2025-10-31T00:20:56+00:00",
    "publisher": {
        "id": 202,
        "slug": "springer-media-bv",
        "name": "Springer Media B.V.",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:49+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:05:02+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 159323,
            "slug": "amhl-serlier-van-den-bergh",
            "key_names": "Serlier-van den Bergh",
            "names_before_key": "A.M.H.L.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

NLD Theorie en aanpak in het basisonderwijs

ID 270996
Slug nld-theorie-en-aanpak-in-het-basisonderwijs-amhl-serlier-van-den-bergh
Contributors
Author : A.M.H.L. Serlier-van den Bergh
Annotation
Description NLD is de Engelse afkorting van Non?verbal Learning Disabilities, in het Nederlands 'non?verbale leerstoornissen'. Kinderen met NLD kunnen informatie beter verwerken wanneer ze die horen dan wanneer ze die moeten zien of voelen. Vijf procent van de kinderen in het basisonderwijs heeft NLD. NLD op school Op school uit NLD zich vaak in specifieke leerproblemen: een onverklaarbaar verschil tussen goede prestaties bij technisch lezen en spellen en steeds slechtere prestaties bij rekenen en begrijpend lezen. In de dagelijkse praktijk vallen kinderen met NLD op doordat ze verbaal sterk zijn. Ook zijn ze nogal eens onhandig, gaat het met vriendjes niet altijd goed en vermijden ze onbekende situaties. Begeleiding Om uitval te voorkomen is het belangrijk om kinderen met NLD vroeg te signaleren en te begeleiden. Kinderen met NLD hebben een hele eigen leerstijl: eerst het raatje, dan het plaatje. Leerkrachten kunnen in de klas rekenin g houden met hun specifieke manier van informatie verwerken. Theorie en aanpak In het eerste theoretische deel wordt de kenmerkende ontwikkeling beschreven. Het tweede praktische deel gaat over de begeleiding en de leermaterialen waarmee de tekorten kunnen worden aangepakt.
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Springer Media B.V.
Imprint
Language dut
Page count 99
Duration
Publication date first 2006-10-14
Publication date latest 2006-10-14
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789031348916 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!