Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 347744,
    "slug": "patientgericht-communiceren-in-de-ggz-remke-van-staveren",
    "nstc": null,
    "title": "Patientgericht communiceren in de GGZ",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die pati\u00ebntgericht willen communiceren met hun cli\u00ebnten of pati\u00ebnten. Met pati\u00ebntgericht communiceren bereik je een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je de cli\u00ebnt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.\n\nPati\u00ebntgericht communiceren houdt in dat je actief luistert. Dat je elkaar informeert en, als het even kan, het behandelplan samen maakt. Dat je op een natuurlijke manier gids, coach, expert of adviseur bent, afhankelijk van het moment en de omstandigheden. Met pati\u00ebntgericht communiceren kun je omgaan met moeilijke situaties als weerstand, heftige emoties en lastige interactiepatronen. Maar ook op een respectvolle manier drang en dwang toepassen, als dat nodig is. In dit boek komen ook niet alledaagse situaties aan bod: het transculturele gesprek, het gesprek met iemand met een verstandelijke beperking, simulatie, dissimulatie, kritiek krijgen en feedback geven. Tot slot is er aandacht voor eigentijdse zorg op maat: Health 2.0 en eCommunicatie. \n",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 258,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2013-01-01",
    "publication_date_latest": "2013-01-01",
    "cover_url": null,
    "editions": [],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:25:24+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:27:52+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1169,
        "slug": "uitgeverij-de-tijdstroom",
        "name": "Uitgeverij De Tijdstroom",
        "created_at": "2025-09-19T12:32:42+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T13:36:58+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Patientgericht communiceren in de GGZ

ID 347744
Slug patientgericht-communiceren-in-de-ggz-remke-van-staveren
Contributors
Annotation
Description Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Met patiëntgericht communiceren bereik je een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je de cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. Patiëntgericht communiceren houdt in dat je actief luistert. Dat je elkaar informeert en, als het even kan, het behandelplan samen maakt. Dat je op een natuurlijke manier gids, coach, expert of adviseur bent, afhankelijk van het moment en de omstandigheden. Met patiëntgericht communiceren kun je omgaan met moeilijke situaties als weerstand, heftige emoties en lastige interactiepatronen. Maar ook op een respectvolle manier drang en dwang toepassen, als dat nodig is. In dit boek komen ook niet alledaagse situaties aan bod: het transculturele gesprek, het gesprek met iemand met een verstandelijke beperking, simulatie, dissimulatie, kritiek krijgen en feedback geven. Tot slot is er aandacht voor eigentijdse zorg op maat: Health 2.0 en eCommunicatie.
Bestseller 60
Genres
Subjects No subjects available
NSTC
Publisher Uitgeverij De Tijdstroom
Imprint
Language dut
Page count 258
Duration
Publication date first 2013-01-01
Publication date latest 2013-01-01
Cover URL
Editions No editions available

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!