Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 274001,
    "slug": "persoonlijkheid-en-demotivatie-van-kinderen-en-jongeren-edwin-hantson",
    "nstc": null,
    "title": "Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": " Herken je dit op school of thuis? - Leerlingen lijken niet ge\u00efnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten? - De leerling die het zo goed deed bij jou, klapt dicht bij een collega of omgekeerd? - Je batterijen raken helemaal opgeladen door bepaalde leerlingen of collega's, terwijl andere leerlingen/collega's ervoor zorgen ervoor dat je prikkelbaar, boos of beschuldigend, nors rond loopt? - Wat je ook doet, je hebt de indruk dat je je kinderen niet kunt bereiken. - Je maakt je zorgen over de tomeloze speelsheid, passiviteit, teruggetrokkenheid of agressiviteit van de jongeren waarmee je omgaat en je weet niet hoe ze te motiveren. <strong>Process Communication Model (PCM)</strong>, ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differenti\u00ebren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school. Het boek bundelt de onderzoeken, praktijken en ervaringen van o.m. Fr\u00e9d\u00e9ric Billiard, Marieke Coussens, Griet De Baecke, Leen De Bie, Brigitte De Craene, Lien Defreyne, Lotte Demeyer, Karen De Maesschalck, Anne Dumont, Roos Gasthuys, Mieke Meirsschaut, Frank Monsecour, Luc Lemarcq, Jacques Leloup, Filip Lietar, Patricia Pausenberger, Magda Praet, Evy Raes, Katrien Strubbe, Peggy thienpont, Martin Valcke, Hilde Van Houte, Lieva Van Langenhove, Christel Van Vreckem en Hildegarde Verwulgen. Alles werd samengebracht door Dr. Edwin Hantson (directeur van het Onderwijscentrum Gent), Dr. Claire Van de Velde (adviseur van de vice-rector aan UGent) en Dr. Annemie Desoete (hoogleraar UGent en Arteveldehogeschool). \r\n",
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 205,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2015-10-13",
    "publication_date_latest": "2015-10-13",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789038225555",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:15+00:00",
    "updated_at": "2025-11-04T00:21:02+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1154,
        "slug": "academia-press",
        "name": "Academia Press",
        "created_at": "2025-09-19T12:31:51+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:07+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 162455,
            "slug": "edwin-hantson",
            "key_names": "Hantson",
            "names_before_key": "Edwin",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:15+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:15+00:00"
        }
    ],
    "campaigns": []
}
        

Persoonlijkheid en (de)motivatie van kinderen en jongeren

ID 274001
Slug persoonlijkheid-en-demotivatie-van-kinderen-en-jongeren-edwin-hantson
Contributors
Author : Edwin Hantson
Annotation
Description Herken je dit op school of thuis? - Leerlingen lijken niet geïnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten? - De leerling die het zo goed deed bij jou, klapt dicht bij een collega of omgekeerd? - Je batterijen raken helemaal opgeladen door bepaalde leerlingen of collega's, terwijl andere leerlingen/collega's ervoor zorgen ervoor dat je prikkelbaar, boos of beschuldigend, nors rond loopt? - Wat je ook doet, je hebt de indruk dat je je kinderen niet kunt bereiken. - Je maakt je zorgen over de tomeloze speelsheid, passiviteit, teruggetrokkenheid of agressiviteit van de jongeren waarmee je omgaat en je weet niet hoe ze te motiveren. <strong>Process Communication Model (PCM)</strong>, ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school. Het boek bundelt de onderzoeken, praktijken en ervaringen van o.m. Frédéric Billiard, Marieke Coussens, Griet De Baecke, Leen De Bie, Brigitte De Craene, Lien Defreyne, Lotte Demeyer, Karen De Maesschalck, Anne Dumont, Roos Gasthuys, Mieke Meirsschaut, Frank Monsecour, Luc Lemarcq, Jacques Leloup, Filip Lietar, Patricia Pausenberger, Magda Praet, Evy Raes, Katrien Strubbe, Peggy thienpont, Martin Valcke, Hilde Van Houte, Lieva Van Langenhove, Christel Van Vreckem en Hildegarde Verwulgen. Alles werd samengebracht door Dr. Edwin Hantson (directeur van het Onderwijscentrum Gent), Dr. Claire Van de Velde (adviseur van de vice-rector aan UGent) en Dr. Annemie Desoete (hoogleraar UGent en Arteveldehogeschool).
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Academia Press
Imprint
Language dut
Page count 205
Duration
Publication date first 2015-10-13
Publication date latest 2015-10-13
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789038225555 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!