Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 271721,
    "slug": "samenvatting-van-overheid-en-onderwijsbestel-ria-bronneman-helmers",
    "nstc": null,
    "title": "Samenvatting van Overheid en onderwijsbestel",
    "subtitle": "beleidsvorming rond het Nederlandse onderwijsstelsel(1990-2010)",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "De overheid is verantwoordelijk voor een samenhangend en goed functionerend onderwijsstelsel. Dit is een samenvatting van de studie (tevens proefschrift) die gaat over de wijze waarop de overheid in de periode 1990-2010 invulling heeft gegeven aan die verantwoordelijkheid. In het onderzoek staat de beleidsvorming rond vier kenmerken van het Nederlandse onderwijsstelsel centraal: de vrijheid van onderwijs (artikel 23 GW), de verhouding tussen regulier en speciaal onderwijs, het vroege selectiemoment bij de overgang van het basis- naar het voortgezet onderwijs, en de positie en functie van het middelbaar beroepsonderwijs. \nHet onderzoek laat zien hoe de overheid in de afgelopen twintig jaar verscheidene keren van koers veranderde en hoe moeizaam de verschillende beleidsvormingsprocessen verliepen. De invloed van de talrijke instanties en organisaties in de beleidsarena veranderde ingrijpend. Er kwamen nieuwe spelers bij; andere zagen hun invloed op het overheidsbeleid afnemen. De resultaten van twintig jaar beleidsvorming rond het onderwijsstelsel komen eveneens aan de orde. Daaruit blijkt dat alle beleidsinspanningen uiteindelijk vaak weinig opleverden en dat soms zelfs het tegenovergestelde werd bereikt van wat werd beoogd.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 44,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2011-11-30",
    "publication_date_latest": "2011-11-30",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789037705904",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:05:48+00:00",
    "updated_at": "2025-11-11T00:20:51+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1831,
        "slug": "sociaal-en-cultureel-planbureau",
        "name": "Sociaal En Cultureel Planbureau",
        "created_at": "2025-09-19T12:42:42+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:03:57+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 160029,
            "slug": "ria-bronneman-helmers-2",
            "key_names": "Bronneman-Helmers",
            "names_before_key": "Ria",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:05:48+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:05:48+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Samenvatting van Overheid en onderwijsbestel

beleidsvorming rond het Nederlandse onderwijsstelsel(1990-2010)
ID 271721
Slug samenvatting-van-overheid-en-onderwijsbestel-ria-bronneman-helmers
Contributors
Author : Ria Bronneman-Helmers
Annotation
Description De overheid is verantwoordelijk voor een samenhangend en goed functionerend onderwijsstelsel. Dit is een samenvatting van de studie (tevens proefschrift) die gaat over de wijze waarop de overheid in de periode 1990-2010 invulling heeft gegeven aan die verantwoordelijkheid. In het onderzoek staat de beleidsvorming rond vier kenmerken van het Nederlandse onderwijsstelsel centraal: de vrijheid van onderwijs (artikel 23 GW), de verhouding tussen regulier en speciaal onderwijs, het vroege selectiemoment bij de overgang van het basis- naar het voortgezet onderwijs, en de positie en functie van het middelbaar beroepsonderwijs. Het onderzoek laat zien hoe de overheid in de afgelopen twintig jaar verscheidene keren van koers veranderde en hoe moeizaam de verschillende beleidsvormingsprocessen verliepen. De invloed van de talrijke instanties en organisaties in de beleidsarena veranderde ingrijpend. Er kwamen nieuwe spelers bij; andere zagen hun invloed op het overheidsbeleid afnemen. De resultaten van twintig jaar beleidsvorming rond het onderwijsstelsel komen eveneens aan de orde. Daaruit blijkt dat alle beleidsinspanningen uiteindelijk vaak weinig opleverden en dat soms zelfs het tegenovergestelde werd bereikt van wat werd beoogd.
Bestseller 60
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Sociaal En Cultureel Planbureau
Imprint
Language dut
Page count 44
Duration
Publication date first 2011-11-30
Publication date latest 2011-11-30
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789037705904 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!