Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 271125,
    "slug": "schoolpsychologie",
    "nstc": null,
    "title": "Schoolpsychologie",
    "subtitle": "de school als context voor ontwikkeling",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over het vakgebied van de schoolpsycholoog? Deze vraag staat centraal in Schoolpsychologie. Omdat de Nederlandse schoolcultuur in veel opzichten verschilt van die in andere landen, zijn de bijdragen vooral afgestemd op de schoolsituatie van de Nederlandse leerling. <br />Dit boek start met een historisch perspectief op de organisatie van ons onderwijssysteem en op de aanvankelijke inbreng van de schoolpsycholoog en eindigt met een schets van de huidige situatie. Veel kleurrijke aspecten van het werkveld van schoolpsychologen komen aan de orde. Het boek laat nadrukkelijk zien hoe het beroep van schoolpsycholoog gestalte krijgt in zowel basis- als voortgezet onderwijs. Het perspectief van de leerling staat in deze bundel steeds centraal. <br />De ontwikkelingspsychologische en pedagogische achtergronden van schoolproblemen komen herkenbaar naar voren. De professionele bijdrage van de schoolpsycholoog wordt behandeld in termen van diagnostiek, indicatiestelling en behandeling. Procedures bij intelligentiebepaling, adviesgesprekken met leerkrachten, consultatie van ouders en training van leerlingen worden besproken aan de hand van alledaagse praktijkvoorbeelden.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 150,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2013-09-17",
    "publication_date_latest": "2013-09-17",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789085061632",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:20:42+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:05:34+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Schoolpsychologie

de school als context voor ontwikkeling
ID 271125
Slug schoolpsychologie
Contributors
Annotation
Description Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over het vakgebied van de schoolpsycholoog? Deze vraag staat centraal in Schoolpsychologie. Omdat de Nederlandse schoolcultuur in veel opzichten verschilt van die in andere landen, zijn de bijdragen vooral afgestemd op de schoolsituatie van de Nederlandse leerling. <br />Dit boek start met een historisch perspectief op de organisatie van ons onderwijssysteem en op de aanvankelijke inbreng van de schoolpsycholoog en eindigt met een schets van de huidige situatie. Veel kleurrijke aspecten van het werkveld van schoolpsychologen komen aan de orde. Het boek laat nadrukkelijk zien hoe het beroep van schoolpsycholoog gestalte krijgt in zowel basis- als voortgezet onderwijs. Het perspectief van de leerling staat in deze bundel steeds centraal. <br />De ontwikkelingspsychologische en pedagogische achtergronden van schoolproblemen komen herkenbaar naar voren. De professionele bijdrage van de schoolpsycholoog wordt behandeld in termen van diagnostiek, indicatiestelling en behandeling. Procedures bij intelligentiebepaling, adviesgesprekken met leerkrachten, consultatie van ouders en training van leerlingen worden besproken aan de hand van alledaagse praktijkvoorbeelden.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 150
Duration
Publication date first 2013-09-17
Publication date latest 2013-09-17
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789085061632 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!