Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 278099,
    "slug": "splitting-the-bill-ruben-schalk",
    "nstc": null,
    "title": "Splitting the bill",
    "subtitle": "matching schooling to Dutch labour markets 1750-1920",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Het hebben van een diploma is tegenwoordig een vereiste voor een veel beroepen. Maar werkgevers klagen vaak dat onderwijsinstellingen hun studenten niet de juiste vaardigheden meegeven voor deze beroepen. Deze interactie tussen onderwijs en arbeidsmarkt is niet nieuw, maar voert terug naar de periode van industrialisatie. Nieuw technologie\u00ebn vroegen toen om een diversifi\u00ebring van geschoolde krachten.<br />Ruben Schalk onderzoekt in dit boek hoe onderwijs in deze periode aangepast werd aan de vraag om geschoolde werkkrachten. Hiermee biedt hij een alternatieve geschiedenis van het onderwijs; een die zich richt op daadwerkelijke scholing en arbeidspaden, in plaats van op onderwijsbeleid.<br />In tegenstelling tot de verwachting was niet de centrale overheid, maar waren lokale gemeentes doorslaggevend in het voorzien in geschoolde arbeidskrachten tussen 1750 en 1920. Zij namen het voortouw in het oprichten en subsidi\u00ebren van nieuwe schooltypen,  waardoor de ineffici\u00ebntie van scholing op de werkvloer omzeild werd.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 224,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2016-02-03",
    "publication_date_latest": "2016-02-03",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789058755131",
            "product_form": "BC"
        },
        {
            "isbn": "9789461279019",
            "product_form": "ED"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:07:12+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:21:21+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 165659,
            "slug": "ruben-schalk",
            "key_names": "Schalk",
            "names_before_key": "Ruben",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T13:07:12+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:07:12+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Splitting the bill

matching schooling to Dutch labour markets 1750-1920
ID 278099
Slug splitting-the-bill-ruben-schalk
Contributors
Author : Ruben Schalk
Annotation
Description Het hebben van een diploma is tegenwoordig een vereiste voor een veel beroepen. Maar werkgevers klagen vaak dat onderwijsinstellingen hun studenten niet de juiste vaardigheden meegeven voor deze beroepen. Deze interactie tussen onderwijs en arbeidsmarkt is niet nieuw, maar voert terug naar de periode van industrialisatie. Nieuw technologieën vroegen toen om een diversifiëring van geschoolde krachten.<br />Ruben Schalk onderzoekt in dit boek hoe onderwijs in deze periode aangepast werd aan de vraag om geschoolde werkkrachten. Hiermee biedt hij een alternatieve geschiedenis van het onderwijs; een die zich richt op daadwerkelijke scholing en arbeidspaden, in plaats van op onderwijsbeleid.<br />In tegenstelling tot de verwachting was niet de centrale overheid, maar waren lokale gemeentes doorslaggevend in het voorzien in geschoolde arbeidskrachten tussen 1750 en 1920. Zij namen het voortouw in het oprichten en subsidiëren van nieuwe schooltypen, waardoor de inefficiëntie van scholing op de werkvloer omzeild werd.
Bestseller 60
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 224
Duration
Publication date first 2016-02-03
Publication date latest 2016-02-03
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789058755131 (BC)
  • ISBN: 9789461279019 (ED)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!