Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 273283,
    "slug": "statistiek-voor-de-psychologie-deel-2-toetsen-voor-twee-gemiddelden-en-toetsingstheorie-jules-l-ellis",
    "nstc": null,
    "title": "Statistiek voor de psychologie Deel 2 toetsen voor twee gemiddelden en toetsingstheorie",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Statistiek is voor veel studenten psychologie een struikelblok in hun studie. Deze inleidende serie Statistiek voor de psychologie presenteert de stof daarom zo toegankelijk mogelijk: in een strakke didactische structuur, zonder een overdaad aan formules en voorzien van vele voorbeelden en opgaven. De inleidingen bereiden je voor op het doen van zelfstandig onderzoek, zoals dat nodig is voor het schrijven van een scriptie of artikel. Daarnaast leer je zelfstandig wetenschappelijke artikelen en rapporten te lezen en te begrijpen. De serie beperkt zich tot het adequaat leren analyseren, interpreteren en rapporteren van data, gegeven een bepaalde vraagstelling.\nJe wordt gestimuleerd zelf actief met de leerstof om te gaan, uitgaande van de gedachte dat zelf doen de beste manier is om je de vereiste vaardigheden eigen te maken. Daarom zijn in de boeken vele opgaven opgenomen. \n\nDeel 2 behandelt de volgende onderwerpen:\n* Elementair rapport van verschil in gemiddelden\n* Datadesign\n* Mate van controle\n* De hypothesen\n* De analyseprocedure\n* Analyse van within-subjectdesign: t-toets voor gekoppelde paren\n* Analyse van between-subjectdesign: toets voor onafhankelijke steekproeven\n* Mixed designs en hun analyse\n* Visualisteren: de t-toets voor onafhankelijke steekproeven\n* De intu\u00eftieve psycholoog en causaliteit\n* De steekproevenverdeling van het gemiddelde\n* De steekproevenverdeling van t\n* Algemene toetsingstheorie\nDr. Jules L. Ellis is als docent verbonden aan het Onderwijsinstituut voor Psychologie en Kunstmatige Intelligentie van de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Radboud Universiteit Nijmegen.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2014-03-08",
    "publication_date_latest": "2014-03-08",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789059319738",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:20:51+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 161691,
            "slug": "jules-l-ellis",
            "key_names": "ELLIS",
            "names_before_key": "JULES L.",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:06:01+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Statistiek voor de psychologie Deel 2 toetsen voor twee gemiddelden en toetsingstheorie

ID 273283
Slug statistiek-voor-de-psychologie-deel-2-toetsen-voor-twee-gemiddelden-en-toetsingstheorie-jules-l-ellis
Contributors
Author : JULES L. ELLIS
Annotation
Description Statistiek is voor veel studenten psychologie een struikelblok in hun studie. Deze inleidende serie Statistiek voor de psychologie presenteert de stof daarom zo toegankelijk mogelijk: in een strakke didactische structuur, zonder een overdaad aan formules en voorzien van vele voorbeelden en opgaven. De inleidingen bereiden je voor op het doen van zelfstandig onderzoek, zoals dat nodig is voor het schrijven van een scriptie of artikel. Daarnaast leer je zelfstandig wetenschappelijke artikelen en rapporten te lezen en te begrijpen. De serie beperkt zich tot het adequaat leren analyseren, interpreteren en rapporteren van data, gegeven een bepaalde vraagstelling. Je wordt gestimuleerd zelf actief met de leerstof om te gaan, uitgaande van de gedachte dat zelf doen de beste manier is om je de vereiste vaardigheden eigen te maken. Daarom zijn in de boeken vele opgaven opgenomen. Deel 2 behandelt de volgende onderwerpen: * Elementair rapport van verschil in gemiddelden * Datadesign * Mate van controle * De hypothesen * De analyseprocedure * Analyse van within-subjectdesign: t-toets voor gekoppelde paren * Analyse van between-subjectdesign: toets voor onafhankelijke steekproeven * Mixed designs en hun analyse * Visualisteren: de t-toets voor onafhankelijke steekproeven * De intuïtieve psycholoog en causaliteit * De steekproevenverdeling van het gemiddelde * De steekproevenverdeling van t * Algemene toetsingstheorie Dr. Jules L. Ellis is als docent verbonden aan het Onderwijsinstituut voor Psychologie en Kunstmatige Intelligentie van de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2014-03-08
Publication date latest 2014-03-08
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789059319738 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!