Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 378264,
    "slug": "taal-in-het-kwadraat-kathy-hoopmann",
    "nstc": null,
    "title": "Taal in het kwadraat",
    "subtitle": "taalontwikkelingsstoornis : kinderen met TOS beter begrijpen",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben niet alleen moeite met taal, maar vaak ook ernstige\nsociaal-emotionele problemen. Sommigen reageren angstig op contact en trekken zich terug. Anderen vertonen juist druk, ongecontroleerd of agressief gedrag. Hoe komt dat?\n\nIn dit boek kijken we met een neuropsychologische bril naar het gedrag van kinderen met TOS. De auteurs beschrijven helder dat dit gedrag wordt be\u00efnvloed door de omgeving, de hersenen \u00e9n de cognitieve vermogens, zoals de executieve functies en het vermogen om emoties en gedachten van jezelf en anderen te begrijpen.\n\nKinderen met TOS hebben juist op deze gebieden beperkingen, omdat ze er taal voor nodig hebben: taal om met anderen te communiceren en \u2018innerlijke taal\u2019 om met zichzelf te communiceren. Als ouders en professionals in onderwijs en zorg zich hier (meer) bewust van zijn, kunnen zij kinderen met TOS beter gaan ondersteunen.\n\nTaal in het kwadraat is theoretisch stevig onderbouwd en bevat vele herkenbare situaties uit de praktijk van onderwijs, zorg en opvoeding. Daarmee is het een inspiratiebron voor iedereen die werkt met kinderen met TOS.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": null,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2021-06-11",
    "publication_date_latest": "2021-08-10",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789492525871",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:33:59+00:00",
    "updated_at": "2025-11-11T00:31:07+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1930,
        "slug": "uitgeverij-pica",
        "name": "Uitgeverij Pica",
        "created_at": "2025-09-19T12:42:53+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:12:30+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 231166,
            "slug": "kathy-hoopmann-2",
            "key_names": "Hoopmann",
            "names_before_key": "Kathy",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "770",
            "created_at": "2025-09-19T13:33:59+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:33:59+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Taal in het kwadraat

taalontwikkelingsstoornis : kinderen met TOS beter begrijpen
ID 378264
Slug taal-in-het-kwadraat-kathy-hoopmann
Contributors
Author : Kathy Hoopmann
Annotation
Description Kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben niet alleen moeite met taal, maar vaak ook ernstige sociaal-emotionele problemen. Sommigen reageren angstig op contact en trekken zich terug. Anderen vertonen juist druk, ongecontroleerd of agressief gedrag. Hoe komt dat? In dit boek kijken we met een neuropsychologische bril naar het gedrag van kinderen met TOS. De auteurs beschrijven helder dat dit gedrag wordt beïnvloed door de omgeving, de hersenen én de cognitieve vermogens, zoals de executieve functies en het vermogen om emoties en gedachten van jezelf en anderen te begrijpen. Kinderen met TOS hebben juist op deze gebieden beperkingen, omdat ze er taal voor nodig hebben: taal om met anderen te communiceren en ‘innerlijke taal’ om met zichzelf te communiceren. Als ouders en professionals in onderwijs en zorg zich hier (meer) bewust van zijn, kunnen zij kinderen met TOS beter gaan ondersteunen. Taal in het kwadraat is theoretisch stevig onderbouwd en bevat vele herkenbare situaties uit de praktijk van onderwijs, zorg en opvoeding. Daarmee is het een inspiratiebron voor iedereen die werkt met kinderen met TOS.
Bestseller 60
Genres
Subjects
770 Psychologie algemeen NUR
NSTC
Publisher Uitgeverij Pica
Imprint
Language dut
Page count
Duration
Publication date first 2021-06-11
Publication date latest 2021-08-10
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789492525871 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!