Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 464782,
    "slug": "taal-verwerven-op-school",
    "nstc": null,
    "title": "Taal verwerven op school",
    "subtitle": "taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair<br />Dit handboek voor taaldidactiek behandelt de taalontwikkeling van alle kinderen in de basisvorming, ongeacht hun moedertaalachtergrond, vanaf de peuterleeftijd tot en met de eerste graad van het secundair onderwijs. In het boek komen alle essenti\u00eble onderdelen van het curriculum aan bod: luisteren, spreken, lezen, schrijven, taalbeschouwing... Elk hoofdstuk bespreekt de relevante ontwikkelingsdoelen en/of eindtermen. Het schetst de wijze waarop de kennis, vaardigheden, houdingen bij kinderen tot ontwikkeling komen en de moeilijkheden die daarbij kunnen optreden. Telkens worden de belangrijkste pedagogische en taaldidactische knelpunten belicht. Bovendien zijn er in elk hoofdstuk \u00e9\u00e9n of meerdere inspirerende voorbeelden van goede taaldidactiek over het betreffende onderdeel van het curriculum taal opgenomen. <br />Dit handboek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten en docenten uit de lerarenopleiding lager onderwijs, kleuteronderwijs en lager secundair onderwijs en uit verwante opleidingen zoals logopedie en ergotherapie, onderwijskunde, pedagogiek en schoolpsychologie. Er is gestreefd naar een evenwicht tussen theoretische onderbouwing en praktijknabijheid, en tevens naar een goede balans tussen gerichtheid op de Vlaamse onderwijscontext en aansluiting bij internationale ontwikkelingen.",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 335,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2004-07-06",
    "publication_date_latest": "2004-07-06",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789033456619",
            "product_form": "BA"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "hebban_rank": null,
    "created_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00",
    "updated_at": "2025-11-14T03:54:36+00:00",
    "publisher": {
        "id": 6558,
        "slug": "acco-uitgeverij",
        "name": "Acco, Uitgeverij",
        "gau": false,
        "created_at": "2025-09-19T13:17:10+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
    },
    "contributors": [],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "616",
            "created_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:27:24+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Taal verwerven op school

taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair
ID 464782
Slug taal-verwerven-op-school
Contributors
Annotation
Description Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair<br />Dit handboek voor taaldidactiek behandelt de taalontwikkeling van alle kinderen in de basisvorming, ongeacht hun moedertaalachtergrond, vanaf de peuterleeftijd tot en met de eerste graad van het secundair onderwijs. In het boek komen alle essentiële onderdelen van het curriculum aan bod: luisteren, spreken, lezen, schrijven, taalbeschouwing... Elk hoofdstuk bespreekt de relevante ontwikkelingsdoelen en/of eindtermen. Het schetst de wijze waarop de kennis, vaardigheden, houdingen bij kinderen tot ontwikkeling komen en de moeilijkheden die daarbij kunnen optreden. Telkens worden de belangrijkste pedagogische en taaldidactische knelpunten belicht. Bovendien zijn er in elk hoofdstuk één of meerdere inspirerende voorbeelden van goede taaldidactiek over het betreffende onderdeel van het curriculum taal opgenomen. <br />Dit handboek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten en docenten uit de lerarenopleiding lager onderwijs, kleuteronderwijs en lager secundair onderwijs en uit verwante opleidingen zoals logopedie en ergotherapie, onderwijskunde, pedagogiek en schoolpsychologie. Er is gestreefd naar een evenwicht tussen theoretische onderbouwing en praktijknabijheid, en tevens naar een goede balans tussen gerichtheid op de Vlaamse onderwijscontext en aansluiting bij internationale ontwikkelingen.
Bestseller 60
Genres
Subjects
616 Taalkunde NUR
NSTC
Publisher Acco, Uitgeverij
Imprint
Language dut
Page count 335
Duration
Publication date first 2004-07-06
Publication date latest 2004-07-06
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789033456619 (BA)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!