Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 364368,
    "slug": "ton-ten-have-ondernemen-zit-me-in-het-bloed-leo-traas",
    "nstc": null,
    "title": "Ton ten Have 'Ondernemen zit me in het bloed'",
    "subtitle": null,
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": "Het boek geeft het levensverhaal weer van Ton ten Have, telg uit een ondernemersfamilie. Een boek om even lekker voor te gaan zitten en te lezen of gewoon door te bladeren en de foto\u2019s te bekijken.",
    "description": "Het boek \u2018Ondernemen zit me in het bloed\u2019 geeft het levensverhaal weer van Ton ten Have, telg uit een ondernemersfamilie. Via grootvader en vader geeft het boek een boeiend overzicht van het zaken doen in de beginjaren van de twintigste eeuw en hoe hij als jonge man wordt klaargestoomd voor het ondernemerschap. Het geeft op een voortreffelijk wijze een inzicht in vijftig jaar geschiedenis van de levensmiddelenbranche. Het zijn stukken geschiedenis die het licht werpen op vandaag en die begrip kweken voor morgen.\n\nHet boekwerk beschrijft de ontwikkeling van de traditionele groothandel en samen-werkingsvormen binnen het Vrijwillig Filiaalbedrijf naar franchising met het grootwinkelbedrijf. Van aanbod- naar vraag gestuurd ondernemen. Of anders gezegd van de focus op het behalen van fabrikantenvolume naar consumentgerichte marketing. Het geeft de evolutie weer van de bedieningswinkel via zelfbedieningswinkel naar de hedendaagse supermarkt en van het aanbod van uitsluitend kruidenierswaren naar een compleet geparallelliseerd foodassortiment vanuit de gehele wereld; effici\u00ebnt en \u2018just in time\u2019.\n\nHet boek beschrijft de impact van een gedreven ondernemer, geeft zijn ervaring weer en schetst hoe hij invulling geeft aan zijn ambities in een altijd innoverende branche en in een dynamische tijd. Hoe je als ondernemer anticipeert op ontwikkelingen in goede, maar ook in minder goede tijden. Door het nemen van initiatief, vertrouwen te houden en stug door te zetten. Door service- en klantgericht te werk gaan en hierin iedere dag weer voorop te gaan. Maar ook door op andere vlakken betrokkenheid te hebben voor mens en maatschappij.\n\nEen uniek boekwerk dat geschreven is door Leo Traas, oud-hoofdredacteur van het in de supermarktbranche bekende vakblad \u2018Foodmagazine\u2019. Het boek is verluchtigd met beelden en is lekker vlot leesbaar. Een prachtig boek, in stijl vormgegeven door broer Leo ten Have.\n\nKortom een businessboek om even lekker voor te gaan zitten, om met veel plezier te lezen of gewoon door te bladeren en de foto\u2019s te bekijken.\n",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 184,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2019-11-15",
    "publication_date_latest": "2019-11-15",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789491183034",
            "product_form": "BB"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:29:56+00:00",
    "updated_at": "2025-11-07T00:29:41+00:00",
    "publisher": {
        "id": 1372,
        "slug": "vior-webmedia-vof",
        "name": "Vior Webmedia V.O.F.",
        "created_at": "2025-09-19T12:34:10+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:06:48+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 222289,
            "slug": "leo-traas",
            "key_names": "Traas",
            "names_before_key": "Leo",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "740",
            "created_at": "2025-09-19T13:29:56+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:29:56+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Ton ten Have 'Ondernemen zit me in het bloed'

ID 364368
Slug ton-ten-have-ondernemen-zit-me-in-het-bloed-leo-traas
Contributors
Author : Leo Traas
Annotation Het boek geeft het levensverhaal weer van Ton ten Have, telg uit een ondernemersfamilie. Een boek om even lekker voor te gaan zitten en te lezen of gewoon door te bladeren en de foto’s te bekijken.
Description Het boek ‘Ondernemen zit me in het bloed’ geeft het levensverhaal weer van Ton ten Have, telg uit een ondernemersfamilie. Via grootvader en vader geeft het boek een boeiend overzicht van het zaken doen in de beginjaren van de twintigste eeuw en hoe hij als jonge man wordt klaargestoomd voor het ondernemerschap. Het geeft op een voortreffelijk wijze een inzicht in vijftig jaar geschiedenis van de levensmiddelenbranche. Het zijn stukken geschiedenis die het licht werpen op vandaag en die begrip kweken voor morgen. Het boekwerk beschrijft de ontwikkeling van de traditionele groothandel en samen-werkingsvormen binnen het Vrijwillig Filiaalbedrijf naar franchising met het grootwinkelbedrijf. Van aanbod- naar vraag gestuurd ondernemen. Of anders gezegd van de focus op het behalen van fabrikantenvolume naar consumentgerichte marketing. Het geeft de evolutie weer van de bedieningswinkel via zelfbedieningswinkel naar de hedendaagse supermarkt en van het aanbod van uitsluitend kruidenierswaren naar een compleet geparallelliseerd foodassortiment vanuit de gehele wereld; efficiënt en ‘just in time’. Het boek beschrijft de impact van een gedreven ondernemer, geeft zijn ervaring weer en schetst hoe hij invulling geeft aan zijn ambities in een altijd innoverende branche en in een dynamische tijd. Hoe je als ondernemer anticipeert op ontwikkelingen in goede, maar ook in minder goede tijden. Door het nemen van initiatief, vertrouwen te houden en stug door te zetten. Door service- en klantgericht te werk gaan en hierin iedere dag weer voorop te gaan. Maar ook door op andere vlakken betrokkenheid te hebben voor mens en maatschappij. Een uniek boekwerk dat geschreven is door Leo Traas, oud-hoofdredacteur van het in de supermarktbranche bekende vakblad ‘Foodmagazine’. Het boek is verluchtigd met beelden en is lekker vlot leesbaar. Een prachtig boek, in stijl vormgegeven door broer Leo ten Have. Kortom een businessboek om even lekker voor te gaan zitten, om met veel plezier te lezen of gewoon door te bladeren en de foto’s te bekijken.
Bestseller 60
Genres
Subjects
740 Mens en maatschappij algemeen NUR
NSTC
Publisher Vior Webmedia V.O.F.
Imprint
Language dut
Page count 184
Duration
Publication date first 2019-11-15
Publication date latest 2019-11-15
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789491183034 (BB)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!