Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 342086,
    "slug": "van-blendle-tot-de-correspondent-alexander-pleijter",
    "nstc": null,
    "title": "Van Blendle tot De Correspondent",
    "subtitle": "De opkomst van journalistieke start-ups",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "Tot dusver is er verbazend weinig geschreven over nieuwe initiatieven in de internetjournalistiek. Daarom nam het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten het initiatief tot een uniek, meerjarig onderzoeksproject. Het resultaat is een eigentijds en vlot geschreven boek vol ervaringsverhalen.\n\nEen nieuwe journalistieke onderneming beginnen: opeens leek het een hype. In 2012 verscheen ThePostOnline aan het firmament, in 2013 De Correspondent, in 2014 Blendle en Yournalism. En zo waren er meer. De grondleggers van deze initiatieven hebben stuk voor stuk zo hun idealen en ambities. Alexander Kl\u00f6pping wil met Blendle ervoor zorgen dat wij weer oog krijgen voor goede journalistiek. Rob Wijnberg probeert met De Correspondent af te rekenen met de waan van de dag. Eric Smit richt zich met Follow the Money op financieel-economische waarheidsvinding. Hun verhalen gaan over journalistieke vernieuwing, over succes en falen, over volhardende idealisten die het gevecht aangaan met de gevestigde media. Worden zij de nieuwe gezichten van de journalistiek?",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 204,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2019-05-15",
    "publication_date_latest": "2019-10-15",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789024424450",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T13:23:55+00:00",
    "updated_at": "2025-11-08T00:27:20+00:00",
    "publisher": {
        "id": 280,
        "slug": "boom-uitgevers-amsterdam",
        "name": "Boom uitgevers Amsterdam",
        "created_at": "2025-09-19T12:27:31+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:25+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 207122,
            "slug": "alexander-pleijter-2",
            "key_names": "Pleijter",
            "names_before_key": "Alexander",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "680",
            "created_at": "2025-09-19T13:23:55+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T13:23:55+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Van Blendle tot De Correspondent

De opkomst van journalistieke start-ups
ID 342086
Slug van-blendle-tot-de-correspondent-alexander-pleijter
Contributors
Author : Alexander Pleijter
Annotation
Description Tot dusver is er verbazend weinig geschreven over nieuwe initiatieven in de internetjournalistiek. Daarom nam het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten het initiatief tot een uniek, meerjarig onderzoeksproject. Het resultaat is een eigentijds en vlot geschreven boek vol ervaringsverhalen. Een nieuwe journalistieke onderneming beginnen: opeens leek het een hype. In 2012 verscheen ThePostOnline aan het firmament, in 2013 De Correspondent, in 2014 Blendle en Yournalism. En zo waren er meer. De grondleggers van deze initiatieven hebben stuk voor stuk zo hun idealen en ambities. Alexander Klöpping wil met Blendle ervoor zorgen dat wij weer oog krijgen voor goede journalistiek. Rob Wijnberg probeert met De Correspondent af te rekenen met de waan van de dag. Eric Smit richt zich met Follow the Money op financieel-economische waarheidsvinding. Hun verhalen gaan over journalistieke vernieuwing, over succes en falen, over volhardende idealisten die het gevecht aangaan met de gevestigde media. Worden zij de nieuwe gezichten van de journalistiek?
Bestseller 60
Genres
Subjects
680 Geschiedenis algemeen NUR
NSTC
Publisher Boom uitgevers Amsterdam
Imprint
Language dut
Page count 204
Duration
Publication date first 2019-05-15
Publication date latest 2019-10-15
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789024424450 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!