Unbidan
Acme Inc.
            {
    "id": 484043,
    "slug": "wat-mocht-wat-mag-whats-next-wilbert-schreurs",
    "nstc": null,
    "title": "Wat mocht, wat mag, what's next?",
    "subtitle": "reclame als spiegel van onze tijd",
    "collection_title": null,
    "collection_part_number": null,
    "annotation": null,
    "description": "<h3>Een inzichtelijk portret over wat reclame met onze cultuur doet en deed</h3><br />\n<p>\u2018Het overzicht en de analyse op de rol van reclame zijn overtuigend, buitengewoon goed gedocumenteerd en messcherp.\u2019 <strong>Erwin Wijman, schrijver en journalist</strong></p>\n<p>Reclame is een barometer van de tijdgeest. Als spiegel van verandering zien we via reclame de normen over goede smaak en fatsoen verschuiven. Dat is de ruggengraat van het verhaal in Wat mocht, wat mag, what\u2019s next?</p>\n<p>Historicus Wilbert Schreurs en filosoof en journalist Doortje Smithuijsen onderzoeken het spanningsveld rond de maatschappelijke rol en de invloed van reclame. De klachten en uitspraken van de Reclame Code Commissie laten zien waar we ons met z\u2019n allen zo druk over maken. De verhouding tussen man en vrouw, seks, religie, gezondheid en andere heikele thema\u2019s komen langs.</p>\n<p>Maar reclame heeft ons en onze samenleving ook gevormd. Overal zijn de sporen van reclame terug te zien. Technieken uit de reclame zijn tot in alle geledingen van de maatschappij doorgedrongen.</p>\n<p>Wilbert Schreurs neemt in dit boek de rol van historische duider op zich. Doortje Smithuijsen schreef een essay over de rol van commercie en machtsverhoudingen en fantaseert over de toekomst.</p>\n<p><strong>Wilbert Schreurs</strong> (1960) is reclamehistoricus. Hij schreef onder meer de boeken <em>Geschiedenis van de reclame in Nederland</em>, <em>Leuker kunnen we \u2018t niet maken</em> en <em>So 70\u2019s</em>. Hij stelde ook de succesvolle tentoonstelling \u2018100 Jaar ReclameKlassiekers\u2019 samen en is momenteel verbonden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.</p>\n<p><strong>Doortje Smithuijsen</strong> (1992) is filosoof, documentairemaker, schrijver en journalist. Ze heeft een column in <em>Trouw</em> over digitale dilemma\u2019s, publiceerde meerdere boeken en schrijft regelmatig voor onder andere <em>de Volkskrant</em> en <em>Vrij Nederland</em>. Daarnaast maakte ze documentaires voor de VPRO en maakt ze de podcasts <em>VSM</em> en <em>Old Girls Network</em>.</p>",
    "additional_content": null,
    "bestseller_60": null,
    "imprint": null,
    "language_code": "dut",
    "original_language_code": null,
    "page_count": 240,
    "duration_seconds": null,
    "publication_date_first": "2024-06-11",
    "publication_date_latest": "2024-06-12",
    "cover_url": null,
    "editions": [
        {
            "isbn": "9789000392544",
            "product_form": "BC"
        }
    ],
    "ratings_count": 0,
    "read_count": 0,
    "review_count": 0,
    "favorite_count": 0,
    "reading_status_read_count": 0,
    "reading_status_reading_count": 0,
    "reading_status_want_to_read_count": 0,
    "rating_average": null,
    "ratings_distribution": {
        "1": 0,
        "2": 0,
        "3": 0,
        "4": 0,
        "5": 0
    },
    "created_at": "2025-09-19T14:31:59+00:00",
    "updated_at": "2025-11-06T00:42:32+00:00",
    "publisher": {
        "id": 108,
        "slug": "unieboek-het-spectrum",
        "name": "Unieboek | Het Spectrum",
        "created_at": "2025-09-19T12:25:20+00:00",
        "updated_at": "2025-09-19T15:13:46+00:00"
    },
    "contributors": [
        {
            "id": 300183,
            "slug": "wilbert-schreurs-2",
            "key_names": "SCHREURS",
            "names_before_key": "WILBERT",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        },
        {
            "id": 300184,
            "slug": "doortje-smithuijsen-2",
            "key_names": "Smithuijsen",
            "names_before_key": "Doortje",
            "prefix_to_key": null,
            "contributor_role": "A01",
            "readable_contributor_role": "Author"
        }
    ],
    "genres": [],
    "subjects": [
        {
            "scheme_identifier": "32",
            "scheme_version": null,
            "main_subject": false,
            "subject_code": "400",
            "created_at": "2025-09-19T14:31:59+00:00",
            "updated_at": "2025-09-19T14:31:59+00:00"
        }
    ],
    "tags": [],
    "campaigns": []
}
        

Wat mocht, wat mag, what's next?

reclame als spiegel van onze tijd
ID 484043
Slug wat-mocht-wat-mag-whats-next-wilbert-schreurs
Contributors
Author : WILBERT SCHREURS
Author : Doortje Smithuijsen
Annotation
Description <h3>Een inzichtelijk portret over wat reclame met onze cultuur doet en deed</h3><br /> <p>‘Het overzicht en de analyse op de rol van reclame zijn overtuigend, buitengewoon goed gedocumenteerd en messcherp.’ <strong>Erwin Wijman, schrijver en journalist</strong></p> <p>Reclame is een barometer van de tijdgeest. Als spiegel van verandering zien we via reclame de normen over goede smaak en fatsoen verschuiven. Dat is de ruggengraat van het verhaal in Wat mocht, wat mag, what’s next?</p> <p>Historicus Wilbert Schreurs en filosoof en journalist Doortje Smithuijsen onderzoeken het spanningsveld rond de maatschappelijke rol en de invloed van reclame. De klachten en uitspraken van de Reclame Code Commissie laten zien waar we ons met z’n allen zo druk over maken. De verhouding tussen man en vrouw, seks, religie, gezondheid en andere heikele thema’s komen langs.</p> <p>Maar reclame heeft ons en onze samenleving ook gevormd. Overal zijn de sporen van reclame terug te zien. Technieken uit de reclame zijn tot in alle geledingen van de maatschappij doorgedrongen.</p> <p>Wilbert Schreurs neemt in dit boek de rol van historische duider op zich. Doortje Smithuijsen schreef een essay over de rol van commercie en machtsverhoudingen en fantaseert over de toekomst.</p> <p><strong>Wilbert Schreurs</strong> (1960) is reclamehistoricus. Hij schreef onder meer de boeken <em>Geschiedenis van de reclame in Nederland</em>, <em>Leuker kunnen we ‘t niet maken</em> en <em>So 70’s</em>. Hij stelde ook de succesvolle tentoonstelling ‘100 Jaar ReclameKlassiekers’ samen en is momenteel verbonden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.</p> <p><strong>Doortje Smithuijsen</strong> (1992) is filosoof, documentairemaker, schrijver en journalist. Ze heeft een column in <em>Trouw</em> over digitale dilemma’s, publiceerde meerdere boeken en schrijft regelmatig voor onder andere <em>de Volkskrant</em> en <em>Vrij Nederland</em>. Daarnaast maakte ze documentaires voor de VPRO en maakt ze de podcasts <em>VSM</em> en <em>Old Girls Network</em>.</p>
Bestseller 60
Genres
Subjects
400 Non-fictie Vrije tijd/algemeen NUR
NSTC
Publisher Unieboek | Het Spectrum
Imprint
Language dut
Page count 240
Duration
Publication date first 2024-06-11
Publication date latest 2024-06-12
Cover URL
Editions
  • ISBN: 9789000392544 (BC)

Ratings & Reviews

0.0
0 ratings
Sign in to rate
You need to be logged in to submit a rating.

Recent Reviews

No reviews yet. Be the first to review this book!